کد خبر: ۴۴۰۲۳۶
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۱ 13 June 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهاباد یکی از مشكلات بهداشتی بهاباد را وجود سگ‌های ولگرد و آنها را تهديد براي سلامت شهروندان بهابادي ذكر كرد.

«مسعود دانشی» در نشست شورای سلامت و امنیت غذای شهرستان بهاباد كه به ریاست فرماندار برگزار شد، با اشاره به وجود سگ‌هاي ولگرد در بهاباد به عنوان يكي از مشكلات بهداشتي، اظهار كرد: افزایش سگ‌های ولگرد موجب شیوع بیماری‌های قابل انتقال بین حیوان و انسان و تهدیدی در امر سلامت است.

وي همچنين وظایف دستگاه‌های مربوطه در مقابله با بیماری تب کریمه کنگو و اقدامات کنترلی این بیماری را بیان كرد و گفت: مقابله با این بیماری یک کار تیمی است و تلاش همه دستگاه‌ها را می‌طلبد .

دانشی در ادامه نگهداری گوشت در پیش سردخانه کشتارگاه و اطلاع‌رسانی به مردم در خصوص نگهداری گوشت خریداری شده به مدت 24 ساعت در یخچال را بهترین روش پیشگیری از بیماری تب کریمه کنگو دانست .

«عباس اقبال» فرماندار بهاباد نيز در این نشست در مورد اهمیت بهداشت و تقدم‌ آن بر درمان بیان و بر ضرورت ارتقای وضعیت بهداشت شهرستان برای افزایش سلامت مردم تأکید كرد.

وي پیشگیری را بهترین روش برای جلوگیری از بیماری‌ها دانست و گفت: مسئله بهداشت باید در اولویت کار دستگاه‌ها قرار داشته باشد .

وی با بيان این به دنبال پیشرفت جوامع، ارتباط مردم با يكديگر نيز بیشتر شده است، گفت: این ارتباط سریع بين مردم منجر به انتشار سريعتر بیماری‌های واگیر مي‌شود.

اقبال دستگاه‌های بهداشتی را از انداختن توپ رفع مشکلات در زمین يكديگر برحذر خواند و خواستار هماهنگی ادارات در راستای ارتقای سطح سلامت مردم شد و اين تعامل را در حوزه سلامت ضروری ذكر كرد.

در ادامه جلسه در خصوص جمع آوری صحیح زباله در سطح شهر، وضعیت کشتارگاه بهاباد، نگهداری دام در مناطق مسکونی و ورود دام غیر مجاز به شهرستان بحث و تبادل نظر و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

رفع مشکل گود زباله شهرداری، برخورد نیروی انتظامی با ورود دام‌های بدون مجوز دامپزشکی به شهرستان، ایجاد اتاق پیش سردخانه‌ای برای کشتارگاه از طریق کانتینر قابل حمل، برخورد با نگهداری دام در محیط‌های مسکونی، برگزاری جلسه کمیته مقابله با سگ‌های ولگرد و سم پاشی محل نگهداری دام در شهر و روستاها برای پیشگیری از تب کریمه کنگو از برخی مصوبات این جلسه بود .


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار