بخشدار شهرستان بافق:
بخشدار مرکزی بافق بر اهمیت حفاظت از محیط زیست در روستا تاکید کرد و گفت : نظارت بر عوامل زیست محیطی روستا ها از وظایف دهیاران است.
کد خبر: ۴۴۱۶۲
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۵ 07 June 2015
به گزارش تابناک یزد، محمد رضا فتاحی با گرامیداشت هفته محیط زیست توجه و همکاری دهیاران به عنوان نماینده دولت و معتمد محلی را به مقوله زیست محیطی خواستار شد و افزود: توسعه پایدار و بهینه روستا ، مسلما نیازمند حفاظت و حساسیت نسبت به مسائل محیط زیست است.

بخشدار مرکزی بافق خاطرنشان کرد: بوته کنی و تخریب پوشش گیاهی، شکار بی رویه بخصوص گونه های نادر جانوری و پرندگان رو به انقراض، با عث می شود تا محیط زیست روستا نشینان با مشکل رو برو شود و طبیعت گردی گردشگران در فصل تابستان و ایام نوروز کاهش پیدا کند.

وی اضافه کرد: آنچه روستا را از شهر متمایز کرده محیط زیست ، آب و هوای لطیف و منابع طبیعی با گونه های مختلف گیاهی ، جانوری ، پرندگان و مناظر بکر طبیعت اطراف روستا است که هوای پاک و تمیز را به روستانشینان هدیه می کند.

این مسوول با بیان اینکه شکارچیان غیر مجاز صرفا بدنبال منافع و لذت جویی خود هستند خاطر نشان کرد: حال آنکه اقدام نابجای این افراد می تواند به زیان جامعه روستایی بیانجامد و مانعی برای مسیر توسعه پایدار در روستاهای این شهرستان باشد.

وی از دهیاران خواست همچون سابق بر فعالیت هایی چون جلوگیری از برداشت غیر مجاز شن و ماسه و ساخت و سازهای غیر قانونی نظارت داشته و در صورت مشاهده موارد غیر مجاز ، مراتب را بلافاصله به دستگاه های مربوطه اطلاع دهند.

بخشدار مرکزی بافق همکاری دهیاران با همه دستگاههای اجرایی را قابل تقدیر خواند و گفت: دهیاران در مقوله محیط زیست و منابع طبیعی همکاری و توجه ویژه دارند.

فتاحی همچنین به برنامه زمان بندی جمع آوری و دفن بهداشتی زباله و پسماند در روستاها اشاره کرد و افزود: جمع آوری زباله در روستاهای بالای 15 خانوار طبق برنامه انجام و زباله های جمع آوری شده در محلی دور از روستاها و اماکن زیست مردم به طور بهداشتی دفن می شود.

بخشدار بافق با بیان اینکه بحث آلودگی محیط زیست توسط پسماند باید جدی گرفته شود، یادآور شد: محیط زیست به آیندگان تعلق دارد و همه باید برای حفظ و نگهداری آن تلاش کنیم تا آیندگان نیز از هوای تمیز و پاکی محیط زیست بهره مند شوند.

این مسئول ، آگاهی بخشی به مردم روستاها برای حفظ و نگهداری محیط زیست را وظیفه دهیاران خواند و یاد اور شد: آلودگی های زیست محیطی موجب بروز بیماری ها به ویژه در فصل گرما می شود که باید با همدلی و همزبانی برای داشتن محیطی پاک و عاری از آلودگیها بکوشیم.

بافق با 40 هزار نفر جمعیت در فاصله 110 کیلومتری شهر یزد قرار دارد و دارای 150 روستای کوچک و بزرگ است.

از تعداد 150 روستای شهرستان بافق، 26روستا دارای شورای اسلامی و 21 روستا دهیاری مصوب دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار