معاون امور اقتصادی استاندار کرمانشاه با اشاره دنیای امروز دانایی محور بوده که کالاها و خدمات تمام نیازهای انسان را در ابعاد مختلف در برمی گیرد ، گفت: شرکت های دانش بنیان بیش از ۶۰ دهه موتور محرکه توسعه است که از پارک های علم و فناوری و مراکز رصد آغاز شده اند.
کد خبر: ۴۵۱۹۵۸
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۷ 02 July 2017
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک از کرمانشاه، امروز رضا رحیمی در نشست خبری  در جمع خبرنگاران بابیان اینکه کرمانشاه جزو اولین استانهای است که به زمینه ی شتاب دهنده ها وارد شده است، اظهارکرد:شتاب دهنده ها سرعت تبدیل ایده به کالا و خدمات را تسریع داده که پارک های علم و فناوری و مراکز رشد در جمهوری اسلامی نسبت در خاورمیانه و فراتر از آن سر آمد است.

 وی در ادامه گفت: مقام معظم رهبری همواره به شرکت های دانش بنیان و رشد فناوری تاکید کرده اند، اما بدلیل افت قیمت نفت و...آنچه که مورد نظر رهبری بود محقق نشد،  و به منظور حمایت از کالاهای داخلی و استانی شهروندان از تولیدات داخلی و استانی استفاده کنند.

معاون امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه شرکت های خصوصی از شرکت های دانش بنیان و رویدادهای استارتاپ  در راستای تبدیل ایده به کالا و، تولید ثروت و‌ استغال خوب ورود کرده اند، افزود: فارغ التحصیلان دانشگاهی توانایی بالایی در تولید کالا و خدمات دارندکه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به نحو مطلوبی در این زمینه ورود کرده است.

وی جوانان کرمانشاهی را مستعد وخلاق معرفی کردو تصریح کرد: در راستای تبدیل ایده به کالا و خلق ثروت و کار با همت جهاد دانشگاهی ساختمان در این راستا در نظر گرفته شده است که دولت دوازده میلیارد تومان و بنیاد برکت چهار میلیاردتومان برای ساخت آن اختصاص داده اند.

این مسئول  عنوان کرد: در سال ۸۴ اساس اولیه پارک علم و فناوری در کرمانشاه ایجاد که با وجود کمبود منابع دولت ها به شکل مطلوب از آن حمایت کرده اند و اکنون هریک از دانشگاههای مختلف استان دارای مرکز رشد هستند که اقدامات موثری در این زمینه انجام می دهند.

رحیمی گفت: برای تبدیل ایده به کالا راهی نداریم که از نیازهای جامعه استفاده کنیم و اقدامات شرکت های دانش بنیان زمانی با ارزش هستند که محققان محصولات جدید تولید کرده و نو آور باشند و ثروت خلق کنند.

معاون امور اقتصادی استانداری با بیان اینکه مراکز شتاب دهنده ها بر پایه فناوری اطلاعات و ارتباطات شکل گرفته اند، خاطر نشان کرد: فضای استان با وجود شرکت های دانش بنیان جذاب است، که امید واریم نظام نوآوری در کشور و استان ما شکل گیرد و خانواده ها مفهوم نوآوری و خلاقیت را به فرزندان خویش بیاموزند.

این مسئول بیان کرد: وجود تکنولوژی نتیجه ی ایده هایی است که از ذهن افراد خلاق تراوش شده است ،اماتنها  داشتن هوش بالا کافی نبوده بلکه پشتکار نیز لازم است که ما بهترین سوله های شهر را برای تبدیل ایده به کالا و محصولات اختصاص داده ایم و کرمانشاه با وجود فعالیت های دانش بنیان و شتاب دهنده ها جزو استان های پیشرو است.

وی با اشاره به نقش شتاب دهنده ها و پارک های علم و فناوری در تولید و استفاده از کالاهای داخلی اشاره کرد و گفت:  باید به جوانان امید داده شود چراکه با وجود افراد مستعد و خلق کالاهای نو می توان با صادرات آن بازار کشورهای دیگر را در دست گرفت.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار