استاندار كرمانشاه گفت: با بازگشايي مجدد مرز خسروي براي تردد زائر به سمت عتبات عاليات، بدون ترديد اين مرز به همراه شهر قصرشيرين به روزهاي خوب خود خواهند رسيد.
کد خبر: ۴۵۴۵۱۹
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶ 06 July 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ دكتر اسداله رازاني در جلسه ستاد اربعين حسيني كه با حضور معاون عمراني وزارت كشور و جمعي از مسئولين وزارتخانه ها و مسئولين استاني در محل سالن جلسات استانداري برگزار شد،  افزود: خداي بزرگ را بسيار سپاسگزاريم كه به ما توفيق خدمت به زائرين حضرت اباعبداله الحسين(ع) جهت ارائه خدمات به اين عزيزان را عطا فرموده است.

وي توفيق برگزاري برنامه هاي مربوط به اربعين و ميزباني از زائرين عتبات عاليات را يك افتخار براي مديريت استان عنوان كرد و بيان داشت: پس از سال ها امسال قرار است كه زوار عتبات عاليات و اربعين حسيني از مرز خسروي به سمت عراق عزيمت كنند و اين آرزوي مردم استان جهت خدمت رساني به اين عزيزان محقق شود.

رئيس ستاد اربعين حسيني در استان كرمانشاه اظهار داشت: به جهت نزديكي مرز استان كرمانشاه به كشور عراق، كوهتاترين مسير به كربلا و نجف، مرزخسروي  است و مردم استان كرمانشاه در طول تاريخ همواره سعادت ميزباني از زائرين عتبات عاليات را داشته اند اما به جهت حضور منحوس گروه هاي تكفيري در عراق اين مرز سال ها بسته ماند كه خوشبختانه امسال قرار است براي اربعين حسيني زائرين در آن تردد داشته باشند.

وي با اشاره به توجه دولت به ويژه وزارت كشور و همچنين ستاد مركزي اربعين براي برنامه ريزي و اتخاذ تميهدات لازم جهت بازگشايي مرز خسروي تصريح كرد: طي چند مدت گذشته مذاكراتي از سوي وزارت كشور و مسئولين ذيربط با طرف هاي عراق و ارگان هاي مسئول در آن كشور جهت بازگشايي اين مرز بعمل آمد لذا خوشبختانه پس از مذاكرات گسترده از سوي مسئولين دو كشور مقرر شد كه افتخار پذيرايي و تردد زائرين مجدداً به اين استان برگردد و از امسال پس از سال ها اين عبور زائر را در اربعين از مرز خسروي داشته باشيم.

استاندار كرمانشاه در ادامه با اشاره به وجود امكانات مناسب در مرز خسروي خاطر نشان ساخت: در ساليان گذشته امكانات خوب و همچنين آمادگي بيشتري در استان نسبت به ديگر مرزها وجود داشت ولي به دليل تعطيلي چندين ساله مرز خسروي،  نياز به توسعه اين امكانات داريم لذا در همين راستا طي چند مدت گذشته چندين جلسه ستاد اربعين حسيني براي اتخاذ تدابير لازم جهت عبور مناسب و مطلوب زائرين در استان برگزار شده كه مصوبات خوبي هم به تصويب رسيده و اجرايي شده است.

دكتر رازاني به سرمايه گذاري هاي صورت گرفته طي سنوات قبل در مرز قصرشيرين و خسروي از جمله احداث چندين هتل اشاره كرد و گفت: به دليل تعطيلي چندين ساله مرز خسروي سرمايه گذاران اين طرح ها دچار خسارت شده اند لذا با بازگشايي مجدد اين مرز اميدواريم شاهد رونق دوباره اين سرمايه گذاري ها باشيم و افرادي كه در اين سال ها دچار خسارت و ركود شده بودند بتوانند مشكلات خود را حل كنند.

استاندار كرمانشاه خاطر نشان ساخت: بدون ترديد با اين بازگشايي، مرزهاي خسروي و قصرشيرين به روزهاي اوج و خوب خود خواهند رسيد لذا بررسي و پيگيري هاي لازم از سوي مسئولين ذيربط براي حل مشكلات و ايجاد امكانات بهتر براي تردد زائرين ضروري است و در اين راستا همه وظيفه مهمي به عهده دارند.

وي با اشاره به شرايط خوب استان كرمانشاه از لحاظ مسير جاده اي تصريح كرد: با توجه به اين شرايط امكان دارد مرز خسروي  از لحاظ اذحام جمعيت به مرز اول در كشور تبديل شود بنابراين بايد همه تدابير لازم جهت ايجاد امكانات مطلوب انديشيده شود.

دكتر رازاني بيان داشت: در سال گذشته حدود 400 هزار نفر از زائرين عتبات عاليات در مرز مهران از مسير استان كرمانشاه عبور كردند لذا امسال علاوه بر اينكه بايد كار سال گذشته را داشته باشيم بايد اقدامات مربوط به اعزم زائر از مرز خسروي را هم انجام دهيم بنابراين همه بايد با همكاري و تلاش بيشتر به دنبال ايجاد امكانات بهتر براي تردد زائرين در استان كرمانشاه باشيم.

وي در اين جلسه حاج جعفر همتي مشاور عالي استاندار را به عنوان جانشين خود در اين ستاد معرفي كرد.




اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار