معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی از پیش بینی تولید 800 هزار تن گندم در سال‌ زراعی جاری خبر داد .
کد خبر: ۴۵۵۴۵
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۷ 09 June 2015

به گزارش خبرنگار ما ، مهندس ایوب ایرانی‌فام در حاشیه بازدید مهندس عباس کشاورز معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی از مزارع گندم شهرستان بناب، با بیان این مطلب افزود: سطح زیرکشت گندم دیم استان 355 هزار هکتار و گندم آبی 87 هزار هکتار است.

وی افزود: انتظار داریم امسال به طور متوسط یک هزار و 200 کیلوگرم گندم از مزارع دیم و بالای 4 تن گندم از مزارع آبی برای هر هکتار برداشت کنیم.

مهندس ایرانی‌فام با اشاره به بارش‌های مناسب در استان تصریح کرد: پیش‌بینی می‌کنیم امسال 800 هزار تن گندم از کل مزارع آبی و دیم استان برداشت کنیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان از انجام هماهنگی‌های لازم برای خرید تضمینی گندم از بهره‌برداران خبر داد و گفت: انتظار داریم بهره‌برداران با وسیله مناسب که کمترین ریزش را در مزارع داشته باشد، به برداشت محصول اقدام کنند.

مهندس ایرانی‌فام با بیان اینکه از کمباین‌های به کارگیری شده در مزارع بازرسی فنی صورت گرفته است تصریح کرد: کشاورزان به کمباین‌هایی اجازه برداشت بدهند که دارای گواهی بازرسی فنی دستگاه از کارشناسان باشند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی استان با تأکید بر لزوم یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی گفت: یکپارچه‌سازی اراضی مورد حمایت دولت است، همچنین تلاش می‌کنیم از خرد شدن اراضی جلوگیری کرده و آنها را به سوی اقتصادی شدن پیش ببریم.

مهندس ایرانی‌فام صدور سند مالکیت و اعطای تسهیلات به اراضی یکپارچه شده را از امتیازات این طرح اعلام و خاطرنشان کرد: یکپارچه‌سازی اراضی ورود امکانات مکانیزاسیون را آسان و کاهش هزینه‌های تولید را در پی دارد.

وی گفت: اکنون در بسیاری از شهرستان‌ها در قالب تعاونی‌های تولیدی و مشاعی نسبت به یکپارچه‌سازی اراضی اقدام شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار