معاون امور دهیاری ها:
معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت: براساس برنامه، وزارت کشور از روستائیانی که برای توسعه روستاها برنامه ارائه کنند، حمایت می کند.
کد خبر: ۴۵۵۵۴۹
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۳ 08 July 2017
به گزارش تابناک تبریز، جندقیان معاون اول دهیاریهای سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در مراسم گرامیداشت روز دهیار در تبریز با اشاره به اینکه در دولت روحانی مسائل شکل گرفته در روستاها بر مبنای دانش است، افزود، پول، منابع و ماشین آلات در چند سال آتی نقش برجسته ای در توسعه روستایی نخواهد داشت.

وی اضافه کرد، توسعه روستایی با همت دهیاران و مردم امکان پذیر بوده و در این زمینه بیش از 10هزار میلیارد تومان برای توسعه روستایی اعتبار تخصیص داده شده  که 72 درصد آن مختص دولت تدبیر بوده است، ولی متاسفانه نتایج قابل قبولی به وجود نیامده است.

جندقیان با اشاره به مهاجرت بی رویه روستاییان در چندین دهه اخیر متذکر شد، چه کسی در روستایی که امکانات مناسب وجود  نداشته باشد زندگی می کند.

وی اضافه کرد، علیرغم افزایش جمعیت در چند دهه اخیر، جمعیت روستاهای کشور از 23 میلیون دهه 60 به 20 میلیون حال حاضر تبدیل شده است.

معاون ریس جمهور با اشاره به موضوع یک مقاله بین المللی در خصوص موانع توسعه، اظهار داشت:موانع توسعه در دنیای جدید 3مورد اعم از کمبود آب، کویر سازی و عدالت اجتماعی است.

جندقیان اذعان داشت: بیش از 33 هزار دهیار وجود دارد و دولت می خواهد با چابک سازی، سرعت خود را برای توسعه افزایش دهد.

وی خبرداد: بیمه همه دهیاران به طور کامل پرداخت می شود و سنوات دهیاران از سن خدمتی کسر می شود

جندقیان با اشاره به تبصره 2 ماده 39 قانون دهیاریها اظهار داشت: وجوه پرداختی منابع ارزش افزوده کلانشهرها از20 درصد به 12 تقلیل یافته و به منابع روستاها افزوده شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :