رییس دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: اگر به پژوهش های کاربردی ورود پیدا نکنیم، از رسالت دانشگاه دور می‌شویم.
کد خبر: ۴۵۷۱۲۰
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۷ 10 July 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا، دکتر محمدابراهیم اعلمی آل آقا در مراسم تودیع و معارفه معاون پژوهش و فناوری دانشگاه رازی اظهارکرد: اگر به بحث توسعه پژوهشهای کاربردی ورود جدی نکنیم، اگر ارتباط ان با جامعه را تعمیق نبخشیم و اگر تولید فناوری و ثروت نکنیم، در واقع از رسالت اصلی دانشگاه فاصله می گیریم.
 
وی ادامه داد: اقتدار نظام وابستگی جدی به اقتدار علمی پژوهشی دارد، لذا همه هم و غم ما دانشگاهیان این است که در مسیر این اقتدارآفرینی به صورتی جدی گام برداریم.
 
رییس دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: امروزه دیگر رسالت و ماموریت آموزشی برای دانشگاه ها یک موضوع جدید نیست که بخواهیم روی آن مانور دهیم و در این مسیر چالش جدی نداریم،
اما پژوهش موضوع پرچالشی است که باید به صورت جدی به آن بپردازیم.
 
اعلمی آل آقا افزود: در طول چندسال اخیر اقدامات خوبی در زمینه پژوهش در دانشگاه صورت گرفته که از جمله آنها افزودن مبلغ پژوهانه بوده، بگونه ای که امسال بیش از 1.6 میلیارد تومان تخصیص اعتبار در این امر داشته ایم.
 
وی خاطرنشان کرد: تولید علم و کاربست علم دو مقوله جدی در حوزه پژوهش است و اگرچه دانشگاه رازی ید طولایی در بحث تولید علم دارد، اما در بحث کاربست علم هنوز نتوانسته ایم توانایی های دانشگاه را به خوبی نشان دهیم.
 
رییس دانشگاه رازی کرمانشاه تاکید کرد: آنچه امروز از دانشگاه ها انتظار می رود، حضور جدی در بخش کاربست علم است که نیازمند تحرک جدی است.
 
اعلمی آل آقا تصریح کرد: از اساتید دانشگاه رازی انتظار داریم در حوزه مسایل اجتماعی و پرداختن به معضلات شهری ورود بیشتری کنند.
 
وی همچنین تاکید کرد: همچنین نیاز است آموزشهای دانشگاه را در بخشهای مهارتی تقویت کنیم.
 
رییس دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: امروز مسئولین دانشگاهی کشور به دنبال این هستند که در مگاپروژه های نفتی ورود داشته باشند، لذا ما نیز وظیفه داریم که در مسیر اجرای پروژه های حوزه نفت و گاز ورود جدی تری داشته باشیم.
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار