فرماندار کنگاور گفت: توسعه کشاورزی شهرستان کنگاور وابستگی مستقیمی به رونق اقتصادی دارد که حیات آن به فراوانی منابع آب بستگی دارد.
کد خبر: ۴۵۷۶۷۱
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۹ 11 July 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از فارس،علی‌رضا ایزدی، اظهار داشت: تولید سالیانه بیش از 300 هزار تن محصولات زراعی و باغی نتیجه تلاش و شرکت کشاورزان کنگاور در اراضی 43 هکتاری است که حال با کاهش ذخایر آب در معرض خطر جدی قرار گرفته است.

فرماندار کنگاور ادامه داد: برداشت بی‌رویه آب زیرزمینی از دشت کنگاور در سنوات گذشته موجب شد تا قوانین دشت ممنوع در این دشت حاکم شود.

وی به موقعیت حساس کشاورزان این منطقه با توجه به کم‌آبی اشاره و بیان کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های افق چشم‌انداز 100 از سد در حال ساخت آناهیتا، یک‌هزار و 900 هکتار از دو هزار و 900 هکتار از اراضی این شهرستان ساماندهی و بهسازی شده و یک‌هزار هکتار باقی‌مانده نیز آبی می‌شود.

ایزدی تصریح کرد: توسعه کشاورزی شهرستان کنگاور وابستگی مستقیمی به رونق اقتصادی دارد که حیات آن به فراوانی منابع آب بستگی دارد.

وی با بیان اینکه سد آناهیتا زمینه توسعه کشاورزی و اقتصادی شهرستان را فراهم می‌کند، خاطرنشان کرد: احداث این سد 25 میلیون مترمکعبی بعد از یک سال وقفه اکنون شتاب بیشتری گرفته است.

این مسؤول پیشرفت فیزیکی سد آناهیتا را 54 درصد اعلام و بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود در صورت تحقق منابع مالی در سال 97 پروژه به آبگیری برسد و علاوه بر کشاورزی، آب شرب و بخش صنعتی را نیز تامین کند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار