علیرضا تخت شاهی در گفتگو با تابناک:
مدیر عامل شرکت آب وفاضلاب استان کرمانشاه با اشاره به میانگین مصرف آب هر نفر در شبانه روزبین 150 تا 180 لیتر در ایران گفت: باتوجه به اینکه میانگین مصرف در استان ما متفاوت است و در شدت گرما تجربه ی مصرف بین 240تا 270 لیتر را در استان داشته ایم.
کد خبر: ۴۵۸۸۸۴
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸ 13 July 2017
 علیرضا تخت شاهی روز پنج شنبه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تابناک از کرمانشاه، اظهار داشت: استان کرمانشاه جزو استان های پر مصرف آب است که در مصرف آب به فرهنگ سازی در استان نیاز داریم .

 وی با بیان اینکه  به دلیل تغییرات اقلیمی آب وهوا شیوه ی بارش ها نیز تغییر کرده است و سابقه ی 17 تا 18 سال خشکسالی را در کشور داریم، افزود: این تغییرات نیز بر استان کرمانشاه تاثیر گذاربوده وبا توجه به اینکه استان کرمانشاه دارای آب وهوای متغییر است وضعیت بارش در استان تغییر کرده است.

مدیر شرکت آب وفاضلاب استان کرمانشاه در ادامه به تامین آب شهری از منابع زیر زمینی، چاهها. چشمه ها و قنات اشاره کرد و گفت: در اغلب  شهرها کاهش باران بر منابع زیرزمینی تاثیر گذاشته است و برخی از چاههای استان خشک شده است.

این مسئول اظهارداشت: تامین آب شهر کرمانشاه از چاههای دشت ده پهن، میان دربند، عمر مل، چشمه ی سراب قنبر و چشمه ی طاقبستان است که در فصل غیر گرما از چشمه ی طاقبستان آب برداشت می شود و در فصل گرما بمنظور جبران افت آب چشمه طاقبستان به تناسب افت آبدهی از خط اضطراری سد گاوشان بعنوان جایگزین استفاده می شود.


تخت شاهی  زمان پیک مصرف آب را در اوایل تیرماه تا نیمه ی دوم شهریور ماه دانست و ادامه داد: در این زمینه نیاز به مدیریت مصرف داریم که لازم است در مدیریت مصرف آب به نگاه اقتصادی توجه شود.چرا که کنترل مصرف براقتصاد خانواده هم اثر گزار است وآب یک کالای اقتصادی بدون جایگزین می باشد .هرچقدر درمصرف مدیدیت کنیم به همان اندازه از مشکل کم آبی جلوگیری خواهد شد. 

 وی گفت: وظیفه داریم برشبکه های توزیع مدیریت کرده و حوادث واتفاقات  را  بموقع رفع کنیم و مردم به مدیریت مصرف کمک کنند و درصورت مشاهده  شکستگی لوله های آب  را با شماره گیری 122 به همکاران ما در واحد ارتباطات مردمی اطلاع دهند.

گفتگو از حدیث جمشیدی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار