مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه با اشاره به پیشرفت فیزیکی 75 درصدی آبرسانی بلندمدت از سد گاوشان به کرمانشاه، گفت: تصفیه‌خانه آب کرمانشاه که بخشی از این پروژه است تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۴۶۲۱۰۵
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷ 18 July 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،کیاست امیریان ، با اشاره به طرح آبرسانی بلندمدت به شهر کرمانشاه از سد "گاوشان" اظهار کرد: این طرح از سال 88 آغاز شده و اکنون به طور میانگین در بخش‌های مختلف 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی ادامه داد: هدف از اجرای این طرح تامین آب بلندمدت شهر کرمانشاه از سد گاوشان به میزان 63 میلیون مترمکعب در سال است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه معتقد است، با اجرای این طرح، آب شرب مطمئن برای شهر کرمانشاه تا افق 1415 تامین خواهد شد.

امیریان برآورد اولیه اعتبار مورد نیاز برای اجرای این پروژه را بر اساس آنچه که در سال 88 انجام شده 120 میلیارد تومان دانست که اکنون با گذشت زمان و اضافه شدن چند بخش دیگر به پروژه قطعا رقم آن افزایش پیدا کرده است.

 وی افزود: تاکنون حدود 100 میلیارد تومان برای آبرسانی بلندمدت به کرمانشاه هزینه شده است.

وی تصریح کرد: اعتباری که امسال برای این پروژه در نظر گرفته شده نیز هشت میلیارد تومان است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه با اشاره به بخش‌های مختلف این پروژه، تاکید کرد: یکی از بخش‌های آبرسانی بلندمدت به شهر کرمانشاه حدود 71 کیلومتر خط انتقال است که تمام آن اجرا شده و در سال 92 به بهره‌برداری رسید.

امیریان تصفیه‌خانه آب را نیز از بخش‌های مهم دیگر این پروژه برشمرد که در صورت تخصیص اعتبار، کار ساخت آن تا پایان امسال به اتمام می‌رسد.

وی ظرفیت این تصفیه‌خانه را 2.6 مترمکعب در ثانیه اعلام کرد که در ارتفاعات مشرف به "سراب خشکه" نزدیک شهر کرمانشاه واقع شده است.

به گفته این مسئول، این تصفیه‌خانه یکی از پیشرفته‌ترین تصفیه‌خانه‌های آب در غرب کشور است.

وی خاطرنشان کرد: 40 هزار مترمکعب مخزن دیگر و خطوط بین مخازن به دلیل کمبود اعتبار هنوز به مناقصه نرفته است.

امیریان در خصوص زمان بهره‌برداری نهایی از این پروژه نیز افزود: همه چیز به روند تخصیص اعتبار بستگی دارد و باید دید هر سال چه میزان تخصیص اعتبار برای این طرح انجام می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار