رئیس پلیس راه استان گفت: تحقیقات دانشمندان نیز نشان می دهد درجه حرارات بالای داخل خودرو، تمرکز راننده را بر هم می زند و او را برای رهایی از گرما وادار به عجله و شتاب و حرکات غیرعادی می کند.
کد خبر: ۴۶۹۵۰۲
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۱ 30 July 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از پایگاه خبری پلیس،سرهنگ "محمد حیدری"، اظهار کرد: با توجه به افزایش دمای هوا در بیشتر مناطق استان برخی از رانندگان به دلیل گرمای داخل خودرو کلافه می شوند و برای رها شدن از این شرایط بر سرعت خودمی افزایند؛ و در راه های دو طرفه مرتکب سبقت ممنوع می شوند.

وی افزود: البته در کنار آنچه ما در جاده می بینیم، تحقیقات دانشمندان نیز نشان می دهد درجه حرارات بالای داخل خودرو و محیط بر سرعت ضربان قلب و تعرق بدن راننده می افزاید و این امر موجب فشار عصبی بر راننده می شود که هم تمرکز او را بر هم می زند و هم او را برای رهایی از گرما وادار به عجله و شتاب و حرکات غیرعادی می کند.

این مقام انتظامی ادامه داد: چاره کار افزایش سرعت و عجله و شتاب نیست، لذا به رانندگان توصیه می کنیم تا می توانند با برنامه ریزی مناسب زمان سفر خود را از ساعات گرم روز به ساعات خنک جابجا و قبل از حرکت هوای گرم داخل خودرو را با باز کردن درها به مدت چند دقیقه تخلیه کنند.

سرهنگ حیدری یادآورشد: در سفرهای طولانی از رانندگی بی وقفه بپرهیزید و هر از چندگاهی در سایه ساری متوقف شده و آبی به سر و صورت بزنید، همچنین از نوشیدنی های سرد بجای چای استفاده کنید.

وی در پایان متذکر شد: باک بنزین خود را کاملاً پر نکنید زیرا به علت انبساط و افزایش حجم ناشی از گرمای محیط سرریز می کند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار