کارشناس مسئول تالاب‌های اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به وضعیت تالاب "َهشیلان" در فصل گرما، گفت: هم اکنون یک سوم از وسعت این تالاب آب دارد و بعید است تابستان امسال خشک شود.
کد خبر: ۴۶۹۵۴۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹ 30 July 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،جمال رحمانی ، وضعیت تالاب هشیلان  را در این فصل گرما مطلوب دانست و افزود: خوشبختانه اکنون یک سوم از وسعت 450 هکتاری تالاب هشیلان، آب دارد.

وی ادامه داد: برخی سال‌ها سطح منطقه دارای آب تالاب حتی به 20 هکتار هم در مرداد ماه رسیده و در سال‌های 94 و 87 هم شاهد خشک شدن کامل تالاب هشیلان بودیم.

کارشناس مسئول تالاب‌های اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه یادآوری کرد: اگرچه امسال هم میزان آب تالاب کم شده، اما بعید است خشک شود.

به گفته رحمانی، هم اکنون دبی سراب "سبزعلی" که منبع تامین آب تالاب هشیلان است به یک چهارم فروردین ماه که اوج دبی را دارد، رسیده است.

وی با اشاره به اقداماتی که برای مدیریت آب تالاب هشیلان انجام شده، خاطرنشان کرد: یک بند در انتهای تالاب احداث شده که زمانی که تالاب با کمبود آب مواجه می‌شود با کمک این بند آب در تالاب ذخیره خواهد شد.

کارشناس مسئول تالاب‌های اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه اظهار کرد: به علاوه با هماهنگی که با کشاورزان انجام شده از کشت محصولات پرمصرف مانند ذرت و صیفی‌جات در حاشیه تالاب جلوگیری شده و کشاورزان فقط محصولات دیم کاشتند.

رحمانی افزود: معضل دیگری که در فصل گرما با آن مواجه هستیم آتش‌سوزی در تالاب است که سال گذشته اگرچه تالاب خشک نشد، اما آتش‌سوزی در سطح آن رخ داد.

وی گفت: خوشبختانه امسال آتش‌سوزی جدی نداشتیم، فقط یک مورد در اوایل فصل گرما رخ داد که بدون اینکه آسیب زیادی وارد کند، به سرعت خاموش شد.

کارشناس مسئول تالاب‌های اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه معتقد است، در صورتی که خشک شدن تالاب رخ دهد هم باعث از بین رفتن گونه‌های گیاهی و جانوری می‌شود و هم امکان آتش‌سوزی را ایجاد می‌کند. 


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار