رئیس گروه همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه یزد گفت: از سال 1393 تاکنون 15 تفاهم نامه بین المللی بین دانشگاه یزد و دانشگاههای 12 کشور در خصوص همکاری های آموزشی، پژوهشی و تبادل استاد و دانشجو منعقد شده است.
کد خبر: ۴۷۰۱۶۷
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷ 31 July 2017
به گزارش «تابناک یزد»فرهاد نژادکورکی  در نشست با تعدادی از خبرنگاران استان افزود: بر این اساس دانشگاه یزد با دانشگاه های کشور آلمان سه تفاهم نامه، عراق 2 تفاهم نامه و مجارستان، هلند، روسیه، پرتغال، یونان، ارمنستان، بنگلادش، اتریش، اسپانیا و افغانستان هر کدام یک تفاهم نامه منعقد کرده است.
وی با ابراز خرسندی از ثبت جهانی بافت تاریخی یزد در یونسکو خاطر نشان کرد: در فعالیتهای بین المللی رشته هایی از جمله معماری، گردشگری و مدیریت جهانگردی، تاریخ و باستان شناسی و محیط زیست دانشگاه یزد برای دانشگاه های خارجی جذابتر است و بیش از سایر رشته ها مورد توجه قرار می گیرد.
نژادکورکی از موافقت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با پیشنهاد دانشگاه یزد مبنی بر انتخاب این دانشگاه به عنوان مرجع ملی همکاری های بین المللی با کشور مجارستان خبر داد و گفت: شهرهای یزد و پاسپرین مجارستان در گذشته تفاهم نامه خواهر خواندگی منعقد کرده بودند و این مرجعیت گام موثری برای تقویت روابط و توسعه جایگاه علمی یزد با کشور مجارستان خواهد بود.
وی توضیح داد: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای ارتباط علمی دانشگاههای کشورمان با سایر کشورها، برای هر کشور یک دانشگاه را به عنوان مرجع ملی و نماینده کشورمان انتخاب و معرفی می کند و همه فعالیتها و ارتباطات سایر دانشگاه ها با کشور مورد نظر زیر نظر این دانشگاه انجام می شود.
رئیس گروه همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه یزد گفت: به زودی مسئولان ارشد وزارت علوم مجارستان به یزد سفر می کنند و تفاهم نامه بین المللی مهمی منعقد خواهد شد.
نژادکورکی خاطر نشان کرد: دانشگاه یزد بر اساس رتبه بندی موسسه تایمز جزو 200 دانشگاه جوان برتر جهان، 250 دانشگاه برتر آسیا و 12 دانشگاه برتر ایران قرار دارد.
وی با بیان اینکه اکنون حدود 100 دانشجو از 6 کشور در دانشگاه یزد تحصیل می کنند افزود: اخیرا 350 تقاضای تحصیل در این دانشگاه از 31 کشور به ثبت رسیده و مراحل جذب این دانشجویان در حال انجام است.
نژادکورکی تصریح کرد: ارتباطات و تعاملات دانشگاه یزد با دانشگاههای کشورهای مختلف بر اساس سیاستها و اولویتهای استان و به منظور کمک به توسعه استان در حوزه های مختلف اقتصادی، فرهنگی و سیاسی صورت می گیرد.
افزون بر 14 هزار دانشجو در دانشگاه یزد تحصیل می کنند که حدود 6 هزار نفر آنان در خوابگاهها مستقر هستند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار