رییس کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین استان کرمانشاه به تشریح اقدامات این کمیته جهت خدمات رسانی به بیش از یک میلیون زائر در اربعین حسینی پیش رو پرداخت.
کد خبر: ۴۷۰۱۶۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲ 31 July 2017
به گزارش خبرگزاری به نقل از ایسنا،دکتر صائب مدرسی ، با بیان اینکه استان از مدت‌ها پیش مطابق هرسال خود را برای پذیرایی از زوار اربعین آماده می‌کند، گفت: تفاوت ویژه امسال بازگشایی مرز "خسروی" است که همین امر تردد زوار اربعین را در استان به میزان چشمگیری افزایش می‌دهد.

وی افزود: در سالهای گذشته استان کرمانشاه مسیر عبوری زوار به سمت استان ایلام و مرز مهران بود و 85 درصد زوار از استان کرمانشاه عبور کرده و به سمت مهران می‌رفتند.

مدرسی با پیش بینی تردد 300 تا 600 هزار زائر از مرز خسروی، گفت: پیش بینی ما این است با توجه به اینکه بخشی از زوار که تردد آنها از مرز مهران است هم از کرمانشاه عبور می‌کنند، امسال حدود یک میلیون زائر در استان کرمانشاه تردد داشته باشند.

مدرسی تصریح کرد: در این بین سلامت زوار از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و در همین راستا کمیته بهداشت و درمان اربعین همزمان با آغاز به کار ستاد اربعین، به عنوان کمیته‌ای ویژه و مهم کار خود را آغاز کرده است.

این مسئول از آماده باش تمامی بیمارستان‌های استان در ایام اربعین خبر داد و اظهار کرد: در این بین بیمارستان شهرستان‌های سرپل ذهاب، قصرشیرین و اسلام آبادغرب ویژه‌تر هستند.

مدرسی از برپایی دو بیمارستان صحرایی هر کدام به ظرفیت 50 تخت در ایام اربعین در دو شهرستان سرپل ذهاب و قصرشیرین خبر داد و اظهار کرد: توسعه اورژانس قصرشیرین نیز در حال انجام بوده و قرار است بیمارستان این شهرستان به ظرفیت نهایی خود رسیده و تعداد تخت‌های آن از 32 تخت به 92 تخت افزایش یابد.

وی با بیان اینکه تمامی تجهیزات و امکانات درمانی و بهداشتی برای خدمات رسانی بهتر به زوار در استان افزایش داده شده و در حال آماده‌شدن است، گفت: در همین راستا تعداد پایگاه های جاده‌ای و شهری و نیز تعداد آمبولانس‌ها افزایش داده شده است.

مدرسی با اشاره به وجود 55 پایگاه اورژانس در سطح استان گفت: از این تعداد 28 پایگاه در مسیر تردد زوار اربعین است و 40 نقطه دیگر در سطح استان در محل نقاط حادثه خیز و صعب العبور جهت استقرار پایگاه‌های شهری و جاده‌ای ویژه ایام اربعین جانمایی شده است.

وی همچنین با اشاره به وجود 105 دستگاه آمبولانس در سطح استان، گفت: از این تعداد 40 دستگاه جهت خدمات رسانی به زوار اربعین در نظر گرفته شده و بیش از 60 دستگاه دیگر نیز از استان‌های همجوار برای خدمات رسانی در این ایام درخواست شده که وارد استان می‌شود.

رییس کمیته بهداشت و درمان اربعین حسینی استان کرمانشاه همچنین از بکار گیری پنج دستگاه اتوبوس آمبولانس و پنج دستگاه موتورلانس در ایام اربعین خبر داد.

وی با اشاره به وجود یک فروند بالگرد اورژانس هوایی در استان، گفت: قطعا یک دستگاه کفاف خدمات رسانی در ایام اربعین را نمی‌دهد و دو فروند بالگرد دیگر نیز درخواست شده تا در شهرستان‌های سرپل ذهاب و قصرشیرین مستقر شوند که در این راستا تیم بازرسی ستاد مرکزی اربعین باید بررسی کرده و نظر خود را اعلام کند.

مدرسی با اشاره به کمبود متخصص در شهرستان‌های سرپل ذهاب، قصرشیرین و اسلام آبادغرب با توجه به حجم بالای زوار، گفت: در همین راستا در رشته‌های تخصصی برای هر رشته درخواست دو تا سه متخصص جهت استقرار در این شهرستان‌ها در ایام اربعین را داشتیم.

وی با بیان اینکه بیش از 500 نفر کادر درمانی اورژانس در ایام اربعین در استان فعالیت خواهند داشت، گفت: بیش از 200 نفر نیز از اورژانس سایر استان‌ها به کرمانشاه اعزام می‌شوند.

رییس کمیته بهداشت و درمان اربعین حسینی استان کرمانشاه افزود: در همین راستا تمامی پایگاه‌های که نیاز به بازسازی داشته‌اند بازسازی شده و تعمیرات لازم بر روی آمبولانس‌ها نیز انجام شده است.

مدرسی با بیان اینکه برآورد نیاز دارویی نیز صورت گرفته، گفت: خوشبختانه ذخیره خوبی به لحاظ دارو و تجهیزات در استان داریم.



منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار