کارشناس دفتر مشاوره بهزیستی استان کرمانشاه گفت: شماره 1480 به عنوان "صدای مشاور" بصورت رایگان به مردم استان مشاوره می‌دهد.
کد خبر: ۴۷۳۵۸۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱ 06 August 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،مریم رجبی ، با اشاره به وجود دو خط تماس مشاوره در اداره کل بهزیستی استان، گفت: دو شماره 123 و 1480، شماره‌های مشاوره بهزیستی هستند که خط 123 مشاوره اورژانسی بوده و شماره 1480 برای مشاوره در خصوص مشکلات خانوادگی، اعتیاد، مشکلات تحصیلی و مشکلات بین فردی استفاده می‌شود.

وی افزود: 10 مشاور خبره خط "صدای مشاور" را در دو شیفت کاری پوشش می‌دهند و افراد می‌توانند بصورت کاملا رایگان در دو شیفت صبح و بعداز ظهر از ساعت 8 صبح تا 14 ظهر و 14 ظهر تا 20 شب با شماره 1480 تماس گرفته و مشاوره بگیرند.

رجبی تصریح کرد: در هر شیفت کاری پنج مشاور با کد مشخص حضور دارند که افراد می توانند جلسات مشاوره خود را با مشاور دلخواه ادامه دهند و تا زمان رفع مشکل این جلسات ادامه پیدا می‌کند. 

کارشناس دفتر مشاوره بهزیستی استان کرمانشاه افزود: در مشاوره‌های صورت گرفته افراد بر حسب نیاز به مراکز دولتی و غیردولتی جهت رفع مشکل ارجاع می‌شوند.

رجبی از برقراری بیش از 18 هزار تماس درسال گذشته با "صدای مشاور" استان خبر داد و اظهار کرد: در سه ماهه امسال نیز حدود پنج هزار تماس با شماره 1480 داشته‌ایم. 

وی خاطرنشان کرد: بیشترین تماس‌ها مربوط به مسائل و مشکلات خانوادگی و حول محور روابط فرازناشویی است و در رتبه‌های بعدی مشکلات تحصیلی و مشکلات میان والدین و 
فرزندان و بحث اعتیاد مطرح است.

این کارشناس مشاوره خاطرنشان کرد: متاسفانه تنوع طلبی در جامعه در حال افزایش است و این امر موجب افزایش تماس‌ها برای دریافت مشاوره در خصوص روابط فرازناشویی شده است.

وی افزود: همچنین بر اساس تماس ها میزان افسردگی بین نوجوانان نیز در حال افزایش است و علت آن به کاهش روابط عاطفی میان والدین و فرزندان مربوط می‌شود.

کارشناس دفتر مشاوره بهزیستی استان کرمانشاه یادآور شد: بیش از 75 درصد تماس گیرندگان زنان بین رنج سنی 20 تا 40 سال هستند.



منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار