نماینده مردم سنقروکلیایی در مجلس گفت: در شرایط کنونی کمبود پزشک متخصص مهمترین معضل شبکه بهداشت و درمان شهرستان سنقروکلیایی است.
کد خبر: ۴۷۳۶۰۵
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵ 06 August 2017
۲۱۶ میلیارد ریال کالای قاچاق سلامت محور در استان کرمانشاه کشف شد
شناسه خبر: 1484392 سرویس: استانها
 ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶
داروی قاچاق
رئیس اداره نظارت بر فرآورده‌های طبیعی معاونت غذا و داروی استان کرمانشاه گفت: در سال گذشته ۲۱۶ میلیارد و ۳۲۵ میلیون و ۴۸۰ هزار ریال کالای قاچاق سلامت محور در 

کرمانشاه کشف و ضبط شد.

به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از تسنیم،دکتر کیومرث رحیمی با اشاره به فعالیتهای ایت سازمان در حوزه نظارت برمواد طبیعی و مکمل و بازرسی از اماکن مختلف در استان کرمانشاه، اظهار داشت: در سال گذشته 216 میلیارد و 325 میلیون و 480 هزار ریال کالای قاچاق سلامت محور در کرمانشاه کشف و ضبط شد.

رئیس اداره نظارت بر فرآورده‌های طبیعی معاونت غذا و داروی استان کرمانشاه از نظارت و بازرسی گسترده این سازمان بر اماکن، فروشگاه‌ها، شرکتهای توزیع دارو و باشگاه‌های 

ورزشی خبر داد و گفت: این معاونت شامل دو اداره نظارت و ارزیابی فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل و اداره مبارزه با قاچاق کالا و بازرسی ویژه است.

رحیمی با اشاره به کشف  101 هزار و 87 قلم کالای قاچاق سلامت محور در بازرسی‌های ویژه این سازمان، بیان کرد: ارزش ریالی این کالاها در سال گذشته 216 میلیارد و 325 میلیون و 480 هزار ریال بوده است.

وی فعالیتهای این سازمان را شامل دو حوزه اقدامات فرهنگی آموزشی و اقدامات میدانی دانست و افزود: توزیع 3 هزار بروشور آموزشی، انعقاد تفاهم نامه علمی فرهنگی با دانشگاه رازی، برگزاری 360 نفر ساعت آموزش برای دانشجویان جدیدالورود دانشگاه علوم پزشکی، برگزاری همایش و 600 نفر آموزش با محور کالاهای سلامت محوربرای آرایشگران زنانه از جمله این اقدامات فرهنگی آموزشی است.

رئیس اداره نظارت بر فرآورده‌های طبیعی معاونت غذا و داروی استان کرمانشاه عنوان کرد: برگزاری جلسه و تشکیل گشت مشترک با معاونت بهداشت سازمان صنعت و معدن و اتحادیه صنف آرایشگاه‌های زنانه برای بازرسی از آرایشگاه‌های زنانه، برگزاری همایش و 1200 نفر ساعت آموزش برای مربیان پرورشی آموزش‌وپرورش نیز از جمله این اقدامات فرهنگی و آموزشی است.

رحیمی به راه‌اندازی کمپین «مبارزه با قاچاق کالا» در استان کرمانشاه خبر داد و گفت: این کمپین یک فکر نو بود که در کرمانشاه راه‌اندازی و آغاز شد و به یک کمپین ملی و کشوری تبدیل شد و مورد تقدیر قرار گرفت.

وی اقدامات میدانی را شامل بازدید از باشگاه‌های ورزشی، بدنسازی، آرایشگاه‌های زنانه، بازدید از عطاری، فروشگاه‌های مواد غذایی و داروخانه‌ها دانست و عنوان کرد: 280 پرونده در این معاونت در حوزه قاچاق کالاهای سلامت محور به مراجع قضایی ارجاع داده شده است.

رئیس اداره نظارت بر فرآورده‌های طبیعی معاونت غذا و داروی استان کرمانشاه به 282 مورد بازرسی از سوی این سازمان در سال گذشته از عطاری‌های استان خبر داد و افزود: 40 درصد از این عطاری‌ها دارای مجوز، 60 درصد فاقد مجوز، و 50 درصد از این بازرسی‌ها منجر به کشف کالای قاچاق، مواد مخدر و روانگردان شد.

رحیمی با بیان اینکه 228 آرایشگاه زنانه در سال گذشته مورد بازرسی قرار گرفت، بیان کرد: 65 درصد این آرایشگاه‌ها دارای مجوز و در 45 درصد این بازرسیها کالای قاچاق کشف و ضبط شد.

وی با اشاره به اینکه 90 درصد باشگاه‌های ورزشی در کرمانشاه دارای مجوز هستند، گفت: 219 مورد بازرسی در سال گذشته این این اماکن به عمل آمد.

رئیس اداره نظارت بر فرآورده‌های طبیعی معاونت غذا و داروی استان کرمانشاه به بازرسی از مراکز فروش سم اشاره و بیان کرد: این بازرسی‌ها با همکاری جهاد کشاورزی انجام شد و هدف از انجام بازرسی کشف قرص برنج بود و 100 درصد این مراکز سم فروشی دارای مجوز بودند.

رحیمی تعداد کالاهای کشف شده در حوزه دارو، مخدر و مکمل را 89 هزار و 814 قلم دانست و افزود: ارزش ریالی این کالاها 27 میلیارد و 388 میلیون و 775 هزار ریال بوده است.

 وی با بیان اینکه 9 هزار و 584 قلم کالای قاچاق آرایشی بهداشتی در استان کرمانشاه کشف شده است، گفت: ارزش این اقلام 426 میلیون و 112 هزار و 500 ریال بوده است.

رئیس اداره نظارت بر فرآورده‌های طبیعی معاونت غذا و داروی استان کرمانشاه اظهار کرد: 476 قلم کالای قاچاق در حوزه مواد غذایی و آشامیدنی به ارزش 18 میلیارد و 31 میلیون و 771 هزار ریال و 313 قلم تجهیزات و ملزومات پزشکی قاچاق به ارزش 435 میلیون و 787 هزار ریال در سال گذشته کشف و ضبط گردید.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار