مشاور هنری سازمان زیباسازی شهرداری تهران از برگزاری هفتمین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی تهران با دو متریال متفاوت خبر داد و گفت: بخش اصلی سمپوزیوم هفتم شامل دو کارگاه سنگ و آهن است که از اول تا 24 مهرماه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۷۴۱۶
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲ 14 June 2015
سیدمجتبی موسوی با اشاره به این‌که سمپوزیوم در دو بخش اصلی و دانشجویی برگزار می‌شود، گفت: بخش اصلی سمپوزیوم با دو کارگاه برگزار می‌شود که کارگاه سنگ به‌منظور طراحی و ساخت مجسمه از جنس سنگ تراورتن تعیین شده و کارگاه آهن به آفرینش اثر هنری از جنس آهن اختصاص یافته است.

او با بیان این‌که مصالح مورد استفاده در بخش دانشجویی سنگ تراورتن است، ادامه داد: حداکثر 10 دانشجوی رشته‌ی مجسمه‌سازی که در مقطع کارشناسی این رشته به تحصیل اشتغال دارند، به این بخش راه می‌یابند. بخش دانشجویی صرفا بر جنبه‌های آموزشی و کسب تجربه تأکید دارد و به‌صورت غیررقابتی برگزار می‌شود.

وی با بیان این‌که این سمپوزیوم به‌صورت رقابتی و مانند دوره‌های پیشین با هدف توسعه هنر مجسمه‌سازی معاصر ایران و تلطیف فضاهای شهر تهران از راه فراهم آوردن شرایط به‌روز و شکوفایی آفرینش‌های هنری برگزار می‌شود، گفت: تعمیم نگاه زیباشناسانه در جامعه، تبادل تجربیات، اطلاعات و مهارت‌ها، در زمینه مجسمه‌سازی شهری در میان هنرمندان و آشنایی شهروندان با مراحل اجرای آثار از دیگر اهداف برگزاری این سمپوزیوم است.

به گفته دبیر سمپوزیوم هفتم، متقاضیان شرکت دراین کارگاه می‌توانند با مراجعه به دبیرخانه سمپوزیوم و تکمیل فرم ثبت نام، ارائه یک قطعه عکس پرسنلی، ارائه رزومه مستند و تصاویر آثار خود روی CD با فرمت JPEG با کیفیت 300 Dpi همراه ماکت طرح پیشنهادی خود ثبت نام کنند.

موسوی با بیان این‌که دبیرخانه سمپوزیوم در روزهای بیستم و بیست‌ویکم تیرماه سال جاری به مدت دو روز در ساعات اداری از علاقه‌مندان ثبت نام می‌کند، گفت: هنرمندان منتخب به فاصله 10 روز از آخرین مهلت ثبت‌ نام از طریق وب‌سایت سازمان زیباسازی و خبرگزاری‌ها معرفی خواهند شد.

او با اشاره به این‌که انتخاب هنرمندان براساس داوری ماکت‌های ارائه‌شده به سمپوزیوم و با توجه به سوابق کاری هنرمندان صورت خواهد گرفت، ادامه داد: شورای انتخاب در بخش اصلی حداکثر 5 نفر هنرمند ایرانی، 9 نفر هنرمند خارجی و در بخش دانشجویی حداکثر 10 نفر را به‌منظور اجرای آثار در ابعاد واقعی انتخاب و دعوت می‌کند.

دبیر هفتمین سمپوزیوم با تأکید بر این‌که شورای انتخاب ماکت‌های قابل نمایش در بخش نمایشگاه جنبی سمپوزیوم را انتخاب خواهد کرد، افزود: مرتضی نعمت‌الهی، کامبیز صبری، بهداد لاهوتی، محمدرضا خلجی و مجید حقیقی اعضای شورای انتخاب آثار بودند، دکتر جمال کامیاب، رییس سمپوزیوم و سعید شهلاپور، سید مجتبی موسوی، کامبیز صبری، سهند حسامیان، مجید حقیقی، اعضای شورای سیاستگذاری سمپوزیوم هستند. ضمن آن‌که هیئت داوران این دوره شامل دو داور ایرانی و یک داور خارجی است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار