معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: 60 دانش آموز کرمانشاهی همیار گردشگر می شوند.
کد خبر: ۴۷۴۲۷۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۳ 07 August 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک  به نقل ازاداره روابط عمومی و اطلاع رسانی آموزش و پرورش استان کرمانشاه، سید مجتبی موسوی در همایش همیاران گردشگری که در محل هتل پارسیان شهر کرمانشاه برگزارشد، با اشاره به انعقاد یک تفاهم نامه مشترک بین وزارت آموزش و پرورش و سازمان میراث فرهنگی کشور در راستای فرهنگ سازی و توسعه و ترویج فرهنگ گردشگری در بین مردم، اظهارداشت: تعداد 7 آموزشگاه متوسطه دوم در سطح شهر کرمانشاه برای اجرای این موضوع در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: از این تعداد مدرسه، 60 دانش آموز به عنوان "همیار گردشگر" با مجموعه میراث فرهنگی کرمانشاه همکاری خواهند داشت. 

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به همکاری این اداره کل با نیروی انتظامی استان درخصوص فرهنگ ترافیک با اجرای طرح «همیار پلیس»، عنوان کرد: هدف از اجرای این پروژه ها، فرهنگ سازی و توسعه فرهنگ در بخش های مختلف است. 

وی با بیان اینکه در استان کرمانشاه ظرفیت های گردشگری خوبی در بحث آثار تاریخی، اقلیم و دفاع مقدس وجود دارد، تصریح داشت: یکی از این پتانسیل های بسیار خوب، بحث گردشگری دفاع مقدس است بطوری که استان کرمانشاه هر ساله میزبان کاروان های راهیان نور از سراسر کشور است.

وی با اشاره به جاذبه های ارزشمند و شکوهمند طبیعی در استان که سالانه گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب می کند، گفت: همه ی اینها فرصت های مناسبی هستند که استان کرمانشاه را به عنوان یک استان الگو در سطح کشور معرفی کند اما بحث فرهنگی مهمتر از همه این ها است. 

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه تاکید کرد: آموزش و پرورش همواره در تعالی فرهنگی جامعه نقش موثری ایفا کرده است. تمام تلاش ما در همکاری با سایر دستگاه های ذیربط این است که، ایرانیان با فرهنگ والا و غنی خود، به اهمیت گردشگری واقف شوند.

وی با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی و نشان دادن یک چهره مثبت از استان، خاطرنشان ساخت: گذشت، مهمان نوازی، خوی و منش پهلوانی جزء ذات مردم این استان است. باید برنامه های راهبردی برای معرفی فرهنگ کرمانشاهیان و افزایش گردشگران داشته باشیم. 

موسوی در پایان مدارس را نماد خانواده ها دانست و یادآور شد: اگر بتوانیم روی هر دانش آموز به عنوان یک همیار گردشگری کار کنیم، هرکدام سفیرانی در خانواده های خود می شوند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار