طرح مطالعات جامع حمل‌ونقل و ترافیک شهری شیراز به‌عنوان اولین موضوع در صحن شورا مطرح و احمدرضا نجیب‌زاده در توضیح این طرح گفت: حمل‌ونقل پایدار، ایمن، انسان‌محور، هوشمند و دوست دار محیط‌زیست از چشم‌انداز و راهبردهای این طرح است که با مشارکت دانشگاه شیراز تهیه و تنظیم‌شده است.
کد خبر: ۴۷۴۵۲۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰ 08 August 2017
تابناک فارس به نقل از خبرگزاری فارس :رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر یادآور شد: مطالعات جامع حمل‌ونقل شیراز در سال 80 به تصویب رسید که مبنای تعریف تمام طرح‌های عمرانی بود و در شورای سوم به‌روزرسانی شد و بازنگری آن در شورای چهارم آغاز شد.

به گفته وی هم‌زمان با آغاز بازنگری این طرح، پژوهشکده حمل‌ونقل و ترافیک شهری در دانشگاه شیراز نیز افتتاح شد.

طرح مطالعات جامع حمل‌ونقل و ترافیک شهری شیراز با نظر موافق اعضای شورا به تصویب رسید.

تخصیص زمین به مساحت تقریبی 3 هزار مترمربع واقع در خیابان ایمان شمالی به‌منظور احداث حوزه علمیه فاطمیه شیراز به درخواست آیت‌الله دستغیب، تولیت آستان احمدی و محمدی(ع) و طرح آموزش گسترش فرهنگ استفاده از مصالح استاندارد، جلوگیری از تضییع حقوق صاحب‌کار و جلوگیری از بروز حوادث ناشی از کار از مصوبات امروز شورای شهر بود.

آئین‌نامه رعایت الزامات زیست‌محیطی پروژه‌های عمرانی شهرداری شیراز با مخالفت برخی از اعضای شورا مصوب نشد.

این طرح پیشنهادی کمیسیون خدمات شهری، محیط‌زیست و بهداشت، به بهانه ایجاد اختلال و کند شدن اجرای پروژه‌های عمرانی در شهر رأی منفی گرفت؛ درحالی‌که دیگر اعضای شورا معتقد بودند که این طرح مانع انجام پروژه‌های عمرانی نمی‌شود بلکه آن را ضابطه‌مندتر می‌کند.

شهردار شیراز نیز از مخالفان این طرح بود و بابیان اینکه نیازی نیست برای شهرداری نسخه بپیچید، گفت: یک‌بیستم طرح‌های عمرانی شهرداری زیست‌محیطی است و به تصویب این طرح نیازی ندارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، شورای شهر و شهرداری شیراز علیرغم نداشتن مجوز زیست‌محیطی در احداث پروژه سد تنگ سرخ با هزینه بالغ‌بر 15 میلیارد تومان مشارکت کردند که مخالفت و اعتراض برخی از اساتید، کارشناسان و تشکل‌های دانشجویی و زیست‌محیطی را به دنبال داشت؛ از همین روی تصویب آئین‌نامه رعایت الزامات زیست‌محیطی ازنظر ایشان و دیگر اعضای شورای شهر شاید توقع بی‌جایی باشد!

رونمایی از 130 اتوبوس‌ جدید شهری شیراز

علیرضا پاک‌فطرت در این جلسه از رونمایی 130 اتوبوس‌ جدید شهری شیراز در روز چهارشنبه 18 مردادماه در بلوار شهیدچمران خبر داد و گفت:  از یک و نیم سال گذشته قرارداد خرید 285 دستگاه اتوبوس را امضا کردیم که 130 دستگاه با شماره‌گذاری پلیس راهنمایی و رانندگی آماده بهره‌برداری است.

وی این اتوبوس‌ها را مناسب برای معلولان دانست و یادآور شد: دستگاه‌های جدید اتوبوس در نقاط مختلف شهر فعال خواهد شد.

پاک‌فطرت با اشاره به آمار تصادفات درون‌شهری کشور در یک سال گذشته تصریح کرد: تصادفات منجر به فوت شهرها 7 درصد رشد داشته اما در شیراز 22 درصد کاهش پیداکرده است که نشان از برنامه‌ریزی و تلاش فرماندهی انتظامی فارس و پلیس راهور فارس است.

شهردار شیراز در این جلسه متذکر شد که هیچ گروه سیاسی نباید منافع خود را به منافع شهر ترجیح دهد و شهرداری شیراز محل سیاسی‌کاری نبوده و یک فرد پاک دست باید به‌عنوان شهردار بعدی انتخاب شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، در دویست و بیست و پنجمین جلسه عادی شورای شهر شیراز از شهردار، شهرداران مناطق، مدیران عامل سازمان‌ها و مدیران ستادی شهرداری تقدیر شد.

در این جلسه به مناسبت روز خبرنگار نیز از خبرنگاران حوزه شورای شهر شیراز تجلیل شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار