کد خبر: ۴۷۷۲۸
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۳ 14 June 2015
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز با بیان اینکه باید طرح جداسازی آب شرب و خام در کشور از جمله البرز اجرا شود، گفت: نباید آب شرب مصرفی مردم در امور غیرضروری مورد استفاده قرار بگیرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، حسین میررجبی در جشنواره تجلیل از فرهنگیان و دانش‌آموزان برتر پانزدهمین مسابقه پرسش مهر ریاست‌جمهوری که پیش از ظهر امروز در محل کانون امام علی(ع) برگزار شد، اظهار داشت: طرح مبحث مهم کمبود آب در پرسش مهر قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان از جمله اقشار مهم در راستای فرهنگ‌سازی مصرف بهینه آب محسوب می‌شوند، افزود: مدیریت صحیح آب در سوات گذشته به طور جدی و دقیق بررسی و اجرا نشده است.

مدیرکل منابع طبیعی استان البرز با اشاره به اینکه امید است مدیریت مصرف آب در سطح استان البرز، بین مردم و شهروندان نهادینه و اجرایی شود، خاطرنشان کرد: بحران آب یکی از مهم‌ترین چالش‌های جدی پیش رو است.

میررجبی با تاکید بر لزوم جدا سازی آب شرب مصرفی مردم و آب خام در کشور از جمله استان البرز، تصریح کرد: این مهم در بسیاری از کشورهای جهان از جمله عربستان با توجه به وجود منابع آبی محدود به خوبی اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه نباید آب شرب مصرفی مردم در امور غیرضروری مورد استفاده قرار بگیرد بلکه باید جداسازی آب شرب و خام هر چه سریع‌تر انجام شود، گفت: مدیریت مصرف صحیح آب در وهله نخست باید از خانه و خانواده اجرا شود.

مدیرکل منابع طبیعی استان البرز با بیان اینکه ایده‌های مطرح شده دانش‌آموزان البرزی در راستای استفاده صحیح از منابع آبی قابل تقدیر و ارزشمند است، افزود: فرهنگسازی مدیریت مصرف آب نخست باید توسط مدیران ارشد کشوری صورت گیرد.

میررجبی با اشاره به اینکه باید مدیریت جامعی در مصرف صحیح منابع آبی داشت، خاطرنشان کرد: باید به فکر روش‌های مختلف تولید آب در استان بود و از تکنولوژی در راستای اجرا شدن این اهداف استفاده کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار