کد خبر: ۴۷۸۶۶۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۰ 15 August 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛معاون متوسطه آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به لزوم توزیع متوازن در رشته‌های تحصیلی گفت: تقسیم دانش آموزان یزدی در رشته‌های تحصیلی متوازن است.

 محمود زارع  با اشاره به لزوم توزیع متوازن دانش آموزان در رشته های تحصیلی اظهار داشت: توزیع در رشته های تحصیلی به ویژه در شاخه نظری عادلانه است و سهم هر شاخه و رشته مشخص است اما اگر گاهی برای برخی رشته های نظری محدودیت ایجاد می کنیم به دلیل اتفاقاتی است که ۱۰ سال آینده در سند اشتغال رخ می دهد.

وی با بیان اینکه آموزشکده فنی چند سال است که از زیر نظر آموزش و پرورش خارج شده و تحت پوشش وزارت علوم است، اضافه کرد: یزد در حال حاضر ۱۱ آموزشکده فنی رسمی دارد که ۷ هزار دانشجو پذیرش می‌کند و ما نیز هر سال یک سوم پذیرش دانشکده را از دانش آموزان فارغ التحصیل تامین می کنیم.

زارع با بیان اینکه بقیه ظرفیت را باید از طریق غیر بومی‌ها پذیرش کنند، عنوان کرد: در برخی رشته‌ها نیز اصلا محصل نداریم و یا رشته تحصیلی آن را نداریم اما در مواردی هم ارتباطی بین رشته های ما و دانشکده ها وجود دارد که در هنگام پذیرش برای ورود به آن رشته‌ها اقدام می شود.

وی با تاکید بر اینکه معتقدیم کار مانع تحصیل نیست اما ممکن است تحصیل مانع کار باشد، افزود: فارغ التحصیلان جویای کار فنی و حرفه ای تا ۹ برابر کمتر از سایر رشته ها به ویژه در شاخه نظری، جویای کار هستند.

معاون متوسطه اداره کل آموزش و پرورش یزد با اشاره به اینه یکی از مطالبات و دغدغه های رهبر معظم انقلاب، توجه به رشته های علوم انسانی و حفظ توازن جنسیتی در این رشته است، اظهار داشت: با توجه به اینکه جذب دانش آموزان را در تمامی رشته ها به صورت متوازن داریم اما در هدایت دانش آموزان دختر و پسر، سالانه یکی دو درصد ممکن است اختلاف توازن وجود داشته باشد اما همواره سعی شده بین دختر و پسر این توازن برقرار باشد.

وی بیان داشت: تنها در مراکز آموزش عالی تعادلی بین رشته ها نیست چون رشته های تجربی موجود سه برابر گروه علوم انسانی است و این موضوع در اشتغال نیز تاثیر دارد.

معاون متوسطه اداره کل آموزش و پرورش یزد با اشاره به اینکه در بحث توریع متوازن برای این مورد ممنوعیتی نداریم، عنوان کرد: به محض اینکه اندک محدودیتی برای رشته های تجربی یا در مجموع شاخه نظری ایجاد می کنیم همه جامعه علیه آموزش و پرورش معترض می‌شود و این امر توازن را به هم می زند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار