تازه های پلیسی استان فارس
كشف 6 فقره سرقت قطعات خودرو در جهرم فارس/انتقام گیری در شبکه اجتماعی/برخورد پلیس فارس با روزه خواری/کشف 70 قطعه پرنده با ارزش در شیراز/اعدام در ملأ عام در اقلید/کشف 127 کیلوگرم تریاک از یک پراید/تهدید به مرگ در واتس آپ/توقیف کامیونی با 18 میلیون خلافی
کد خبر: ۴۸۵۶۳
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۴ 16 June 2015
كشف 6 فقره سرقت قطعات خودرو در جهرم فارس

فرمانده انتظامي شهرستان جهرم در تشريح اين خبر گفت : مأموران كلانتري11 جمهوري اسلامي جهرم يک نفر متهم را هنگام سرقت لوازم خودرو دستگير و با تشكيل پرونده به پليس آگاهي انتقال دادند .

سرهنگ يوسف ملك زاده افزود : با تلاش ماموران پليس آگاهي ، همدست اين متهم در يك عمليات غافلگيرانه دستگير و در تحقيقات اوليه به 6 فقره سرقت قطعات خودرو اعتراف كرد.

اين مقام انتظامي با بيان اينكه تحقيقات تكميلي از متهم جهت كشف سرقت هاي احتمالي ديگر ادامه دارد، گفت : شهروندان از پارك كردن خودرو در محل هاي تاريك و پرت خودداري و خودرو خود را به تجهيزات ايمني مجهز کنند.

انتقام گیری در شبکه اجتماعی

رئیس پلیس فتا فارس گفت: فردی مسن با ارائه مرجوعه قضائی به مأموران اين پليس مدعی شد كه مدتی است در شبکه اجتماعی بی تالک صفحه ای ساخته شده که شماره تماس وی به همراه مطالب و تصاویر غیراخلاقی و عناوین خلاف عفت عمومی در آن درج شده است.

سرهنگ سيد موسی حسينی ادامه داد: متهم با عنوان این که از شبکه های اجتماعی و نرم افزار های پیام رسان تلفن همراه هیچ اطلاعی ندارد، خواستار رسیدگی به پرونده خود شد.

وي افزود: با تشکیل پرونده ماموران اقدامات خود را جهت شناسایی متهم یا متهمان آغاز کرده و در نهايت موفق به شناسایی متهم شدند.

اين مقام انتظامي گفت: با احضار متهم وی منکر انجام هرگونه عمل مجرمانه ای شد اما در ادامه با دیدن مستندات دیجیتال به بزه انتسابي خود اعتراف و انگیزه خود را انتقام گيری عنوان كرد.

سرهنگ حسینی با تأكيد بر اينكه شبکه های اجتماعی مکانی برای تسویه حساب های افراد نیست افزود: با کاربرانی که قصد سوءاستفاده از فضاي مجازي را دارند، برخورد قانوني خواهد شد.

برخورد پلیس فارس با روزه خواری


سردار احمد علي گودرزي گفت: با هماهنگي هاي انجام شده با مقامات قضائي با افرادي كه بخواهند در اين ماه اقدام به تظاهر به روزه خواري کنند، برخورد خواهد شد.

وي با تأکيد بر تشديد نظارت پليس بر تفرجگاههاي استان در اين ماه ادامه داد: با نزديک شدن به ماه مبارک رمضان پليس استان نظارت خود را بر اماکن عمومي افزايش داده و با افزايش گشت هاي نظارتي و تشکيل تيم هاي مشترک با برخي سازمان هاي متولي، نظارت بر اصناف نيز تشديد مي شود.

سردار گودرزي افزود: حفظ حرمت و شأن ماه مبارک رمضان از ضروريات است و نيروي انتظامي به شدت با حرمت شکنان برخورد خواهد کرد .اين مقام ارشد انتظامي گفت: اماکن اقامتي، پايانه هاي مسافربري و باربري که داراي امکانات خدماتي و پذيرايي هستند موظفند با رعايت موازين شرعي تسهيلات لازم را براي مسافران مهيا کنند.

سردار گودرزي تصريح كرد: همچنين كليه خودروهايي كه رانندگان و سرنشينان آن مبادرت به روزه خواري کنند، ضمن تشكيل پرونده براي افراد متخلف، توقيف و به پاركينگ انتقال داده مي شوند.

وي گفت: تمام صنوف خدماتي كه قصد ارائه خدمات در طول ماه مبارك رمضان دارند، صرفاً مجاز به فعاليت با مجوز اداره نظارت بر اماكن عمومي بوده و در غير اين صورت از فعاليت آن ها ممانعت خواهد شد.

سردار گودرزي در پايان از متصديان واحدهاي صنفي و شهروندان خواست تا همچون سال هاي گذشته همکاري لازم را داشته باشند و پليس را در انجام هرچه بهتر وظايف خود ياري کنند.

وي افزود: شهروندان مي توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را به مرکز فوريتهاي پليس 110 گزارش کنند تا برابر مقررات با افراد متخلف برخورد شود

کشف 70 قطعه پرنده با ارزش در شیراز


یگان حفاظت محیط زیست فارس، بیش از 70 قطعه پرنده از فروشندگان حیات وحش درشیراز کشف کردند.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست فارس گفت : ماموران این فرماندهی از متخلفان 46 قطعه طرقه،16 قطعه بلبل خرما و سهره، سه قطعه جغد، یک قطعه هدهد، یک قطعه سبز قبا ،دو قطعه کمر کلی،یک قطعه کبک ، یک بهله دلیجه و 30 قفس کشف کردند.مجتبی شکرانه افزود : پرونده متخلفان تشکیل وپرندگان کشف شده ضبط شدند.فرمانده یگان حفاظت محیط زیست فارس، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه شکار و صید پرندگان و آزار و آسیب به حیات وحش، موضوع را اطلاع دهند.به گفته وی ، شماره تلفن های 32317158 ، 90-2317789 3 یا شماره تلفن 1540 اداره کل حفاظت محیط زیست فارس و در شهرستانها ، اداره های محیط زیست، آماده دریافت خبرهای مردمی است.

اعدام در ملأ عام در اقلید


حد الهی زنای به عنف صبح امروز در اقلید اجرا شد، این حکم پس از تأیید در دادگاه کیفری استان فارس و شعبه 16 دیوان عالی کشور صبح امروز در ملا عام اجرا شد.این مجرم 28 ساله دو سال قبل با ربودن دختر 15 ساله به هتک حرمت وی اقدام کرده بود.وی ، علاوه بر اعدام به 15 سال زندان محکوم شد.با توجه به قساوت مجرم در انجام عمل مجرمانه و جریحه دار شدن احساسات عمومی ، تعداد زیادی از مردم با ابراز رضایت از اجرای حد الهی از برخورد قاطع و قانونی دستگاه قضایی و انتظامی قدردانی کردند.

کشف 127 کیلوگرم تریاک از یک پراید


رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر فارس گفت: مأموران پاسگاه انتظامي "كوهستان" شهرستان "داراب" مطلع شدند یک دستگاه خودرو پراید حامل مواد مخدر در محورهاي مواصلاتي در حال حركت است.

سرهنگ محمد جعفر تولايي ادامه داد: بلافاصله مأموران به محل مورد نظر اعزام و با انجام گشت هاي محسوس و نامحسوس خودرو پرايد را كه در يك مسير خاكي در حال حركت بود، متوقف كردند.

وي افزود: در بازرسي از اين خودرو 127 كيلوگرم ترياك كشف و راننده خودرو دستگير شد.

تهدید به مرگ در واتس آپ

رئیس پلیس فتای استان فارس در تشریح جزئیات این خبر گفت: جوانی با ارائه مرجوعه قضائی به پلیس فتا مدعی شد از طریق شبکه اجتماعی واتس آپ پیام های تهدید آمیز به همراه تصاویر رعب آور برای وی ارسال می شود که وی را تهدید می کنند چنانچه رابطه خود با نامزدش را ادامه دهد او را خواهند کشت.

سرهنگ سید موسی حسینی ادامه داد: با توجه به حساسیت پرونده، تیم عملیاتی تشکیل شد و مأموران اقدامات خود را جهت شناسایی متهمان آغاز کردند.

وی افزود: در این تحقیقات مشخص شد یکی از متهمان، خواستگار قدیم نامزد شاکی بوده که در حال حاضر موقعیت مکانی وی نامشخص است.

این مقام انتظامی گفت: در ادامه کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی و تخصصی موفق به شناسایی و دستگیری متهم ردیف اول پرونده شدند که وی با دیدن ادله و مستندات دیجیتال به بزه انتسابی خود اعتراف کرد و اعلام کرد که برای برهم زدن رابطه شاکی و نامزدش با همدستی دوستان خود دست به این عمل مجرمانه زده است.

سرهنگ حسینی هشدار داد: کاربرانی که قصد سوءاستفاده از فضای مجازی را دارند بدانند که هیچ عملی از دید تیزبین پلیس پنهان نخواهد ماند.

توقیف کامیونی با 18 میلیون خلافی

سرهنگ محمد حسين گودرزي گفت: تيم گشت پليس راه "قيروكارزين" هنگام گشت زني در يكي از محورهاي مواصلاتي يك دستگاه كاميون را به علت ارتكاب تخلف رانندگي متوقف كردند.

وي افزود: در بررسي هاي صورت گرفته مشخص شد خودرو متوقف شده داراي چندين فقره تخلف رانندگي و مبلغ 17 ميليون و 900 هزار ريال خلافي مي باشد.

گودرزي گفت: بر اساس قانون اين خودرو توقيف و جهت سير مراحل قانوني به پاركينگ انتقال داده شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار