معاون وزیر صنعت تأکید کرد:
معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت معدن و تجارت توسعه پایدار را از جمله ضرورت‌های اجرایی کشور دانست و گفت: رویکرد توسعه کشور باید از اقتصاد مبتنی بر منابع به اقتصاد مبتنی بر دانش تغییر کند.
کد خبر: ۴۸۷۹۷۰
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۰ 02 September 2017
به گزارش ایسنا-منطقه یزد،«تراب قبادیان» در نشست خبری خود که با حضور اصحاب رسانه استان یزد در اتاق بازرگانی این استان برگزار شده است، ضمن تبریک هفته دولت، اظهار کرد: امروز یکی از شاخص‌های مقایسه‌ای کشورها توانمندی اقتصادی کشورهاست.

وی با بیان این‌که ایران اسلامی کشوری غنی از تمام ظرفیت‌ها و نعمت‌های الهی است، افزود: نعمت‌های الهی چیزهایی هستند که بشر هیچ دخالتی در وجود آنها نداشته و ندارد.

قبادیان در ادامه با اشاره به این‌که اقتصاد امروز مبتنی بر دانش است، گفت: ایران به عنوان کشوری که یک درصد جمعیت جهان را به خود اختصاص داده، فقط می‌تواند برای یک درصد محیط زیست و آب و هوای جهان تصمیمی بگیرد.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت معدن و تجارت توسعه پایدار را از جمله ضرورت‌های اجرایی در این حوزه دانست و بیان کرد: برآورده کردن نیازهای نسل امروز به شکلی که به منابع آیندگان آسیبی نرسد، تعریف توسعه پایدار است.

این مقام مسئول با بیان این‌که توسعه پایدار با تکیه بر دانش و علم محقق می شود، خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها باید با توسعه مطلوب علمی و فرهنگی در این حوزه نقش آفرینی کنند.

وی با بیان این که زندگی فردا با زندگی امروز کاملاً متفاوت است، گفت: هر جامعه، کشور و صنایعی که متناسب با پیشرفت‌های نوین حرکت کند می‌توانند خود را برای جامعه فردا زنده و پویا نگه دارد.

قبادیان با اشاره به نقش دانشگاه‌ها در پویایی بیش از پیش صنایع و واحدهای مختلف، افزود: هیچ راهی به جز ارتقای علوم مختلف و بروز کردن اطلاعات خود برای رسیدن به توسعه پایدار وجود ندارد.

معاون وزیر صنایع تصریح کرد: رویکرد توسعه کشور باید از اقتصاد مبتنی بر منابع به اقتصاد مبتنی بر دانش تغییر جدی داشته باشد.

وی جوان بودن جمعیت کشور را یکی از فرصت‌های مناسب برای دانش بنیان کردن برنامه‌های اقتصادی کشور دانست و بیان کرد: بحث اقتصاد مقاومتی خیلی از افراد در جامعه را از خواب بیدار کرده است.

معاون وزیر برون گرایی بودن با هدف ایجاد ارزش افزوده ظرفیت‌ها قبل از صادرات را از دیگر ضرورت‌های اجرایی در راستای توسعه اقتصادی عنوان کرد و افزود: مردمی بودن اقتصاد یکی از مهمترین ویژگی‌های اقتصاد مقاومتی به عنوان نقشه راه توسعه پایدرا است.

این مقام مسئول بحث ارتباط صنعت و دانشگاه را از دیگر ضرورت‌های توسعه‌ای و ارتقای ظرفیت صنایع دانست و بیان کرد: حمایت از بخش خصوصی و صنایع یکی از اولویت‌های اجرایی دولت تدبیر و امید است.

قبادیان با بیان این‌که سامانه‌مند کردن و نهادینه کردن کارآموزی دانشجویان در صنایع یکی از راهکارهای ایجاد ارتباط منسجم تر بین دانشگاه و صنایع است، اظهار کرد: دانشجویان ارشد و دکتری باید پایان نامه‌های خود را با محوریت رفع مشکل صنایع تهیه و تنظیم کنند.

برچسب ها: معاون ، توسعه ، اقتصاد ، صنایع
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار