دریافت وجه نقد مدارس و تذکرات همیشگی آموزش و پرورش؛
هر ساله با شروع مهر و آغاز ثبت نام مدارس، آموزش و پرورش در اطلاعیه ای از والدین می خواهد که پولی برای مدارس دولتی واریز نشود؛ اما راهکار دائمی برای جلوگیری از تخلفات برخی مدارس در نظر گرفته نمی شود.
کد خبر: ۴۸۹۰۶۶
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶ 04 September 2017
به گزارش تابناک رضوی؛ هر ساله با شروع مهر و آغاز ثبت نام مدارس، آموزش و پرورش در اطلاعیه ای از والدین می خواهد که پولی برای مدارس دولتی واریز نشود. امری که هر ساله مورد تاکید است اما راهکار دائمی برای جلوگیری از تخلفات برخی مدارس در نظر گرفته نمی شود.

در این راستا علیرضا کاظمی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به سرانه بسیار محدود دولتی مدارس تأکید کرد: جز برای بیمه، لباس فرم و کتاب مدارس حق دریافت هیچ وجهی در زمان ثبت‌نام وجود ندارند. مدارس مختلفی داریم که از این بین، تنها مدارس عادی دولتی نمی‌توانند در زمان ثبت‌نام وجهی دریافت کنند و مدارس نمونه دولتی، شاهد، استعدادهای درخشان وهیئت‌امنایی که مدرسه دولتی محسوب می‌شوند، حق دریافت شهریه دارند. در زمان ثبت نام نباید مبلغی به‌طور اجباری گرفته شود و این کمک‌ها باید در طول سال و آزادانه باشد.

با توجه به تخلفات هر ساله برخی مدارس و تذکرات آموزش و پرورش برای عدم دریافت وجه، جای خالی نظام سیستمی در فرآیند ثبت نام آموزش و پرورش احساس می شود. آموزش و پرورش که باید به روز ترین سیستم مدیریتی برخوردار باشد، این روزها برای عدم دریافت وجه و ایجاد تخلفات در آموزش پرورش ناتوان بوده و با چالش های زیادی مواجه است؛ از این رو نیاز است تا با بازنگری مجدد به سیستم آموزش و پرورش از سیستم آنلاین برای ثبت نام و دریافت وجه از دانش آموزان مبادرت کرد.

امری که بنا به گفته یک منبع آگاه وجود دارد اما غیر فعال است و والدین نیز به استفاده از آن تمایلی نشان نداده اند. قوی بودن سیستم فناوری و تشویق والدین به ثبت نام فرزندان با استفاده از این سیستم، می تواند مانع ایجاد تخلفات هر ساله شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار