معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: پرونده سلامت الکترونیک زیرساخت اصلی و مورد نیاز طرح نظام ارجاع به پزشک خانواده است.
کد خبر: ۴۸۹۰۹۴
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۳ 04 September 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از فارس، قباد محمدی ، اظهار داشت: طرح نظام ارجاع به پزشک خانواده یک طرح کلان و تکلیفی قانونی برای دولت در راستای اجرای این طرح در کشور است.
 
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه این طرح در بیشتر کشورهای اروپایی اجرایی شده است، گفت: شروع این طرح در کشور از دهه 80 با پزشک خانواده و نظام ارجاع در روستاها همراه شد.
 
وی ادامه داد: تمامی ساکنان روستاها که دفترچه بیمه سلامت نظام ارجاع دارند از طریق همین طرح موضوع سلامتی‌ آن‌ها پیگیری می‌شود.
 
محمدی پرونده سلامت الکترونیک را زیرساخت اصلی و مورد نیاز طرح نظام ارجاع به پزشک خانواده برای سیستم شهری دانست و افزود: ارائه پرونده سلامت الکترونیک طی سال 93 در شهرستان پاوه به عنوان پایلوت شروع و سال گذشته این طرح در دیگر شهرستان‌های تابعه استان اجرایی شد.
 
به گفته این مسؤول، بعد از اینکه پرونده سلامت الکترونیک کامل شود زیر‌ساخت‌های اساسی برای طرح ارجاع نظام پزشک خانواده در سیستم شهری آماده می‌شود.
 
وی با اشاره به برنامه‌های در دست اجرای طرح تحول سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، اضافه کرد: ساخت 13 کلینیک تخصصی و فوق‌تخصصی در سطح استان از جمله 
برنامه‌های طرح تحول سلامت این دانشگاه است.
 
محمدی توزیع عادلانه متخصصان با تعرفه دولتی برای مردم را هدف بهره‌برداری از این کلینیک‌ها دانست و گفت: پزشکان خصوصی بیشتر در پارکینگ شهرداری کرمانشاه متمرکز شده‌اند که با بهره‌برداری از این کلینیک‌ها از تراکم جمعیت در این منطقه کاسته می‌شود.
 
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار