مدیرکل تعاون، کارورفاه اجتماعی استان البرز اعلام کرد که تسهیلات کارآفرینی و اشتغال از طریق صندوق کارآفرینی امید در اختیار روستائیان استان قرار می گیرد.
کد خبر: ۴۸۹۲۷۷
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۷ 04 September 2017

به گزارش تابناک : اسماعیل خلیلی روز دوشنبه در گفت و گو باخبرنگاران افزود: تسهیلات این صندوق در بخش های مختلف بویژه حوزه کارآفرینی و تعاون می تواند برای توسعه اشتغال موثر باشد.

وی اضافه کرد: ازابتدای سال جاری تاکنون ۳۰۰ شغل دربخش تعاون دراین استان ایجاد شده که امسال سهم اشتغال استان در بخش تعاونی یکهزارشغل پیش بینی شده است.

خلیلی افزود: درمجموع این میزان برای استان البرز کافی نیست زیرا باید در این استان ۳۳ هزار اشتغال خالص در بخش تعاون ایجاد کرد تا به کاهش اشتغال ۸ دهم درصدی در برنامه ششم توسعه دست یابیم.

وی با تاکید بر اینکه اشتغال موضوعی نیست که وزارت تعاون،کارورفاه اجتماعی فقط آن را به سرانجام برساند یا فقط دولت پیگیر این موضوع باشد، خاطرنشان کرد : اشتغال یک موضوع فرا قوه ای است.

خلیلی مهمترین عامل پیشگیری از مهاجرت از روستا به شهرها را تامین معیشت واقتصاد روستائیان و ایجاد اشتغال پایدار در روستا ها با استفاده از ظرفیت بخش تعاون دانست و گفت: با اجرای طرح روستا تعاون زمینه فعالیت اقتصادی واشتغال زایی روستائیان درقالب شرکت های تعاونی فراهم خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه رتبه سوم مهاجرپذیری استان البرز در کشور افزود: این استان بدلیل شرایط بهتر اقتصادی و فرصت های شغلی مقصد بسیاری از افراد برای سکونت و اشتغال تبدیل شده است.






منبع : البرز 24 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار