نخستین جشنواره منطقه‌ای "کهن آواهای تنبور" با حضور بزرگان موسیقی ایران و بیش از 70 تنبور نواز، 20 و 21 شهریورماه در شهرستان دالاهو استان کرمانشاه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۹۰۳۰۸
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵ 06 September 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،علی شبستری مدیر اجرایی این جشنواره ، اظهار کرد: نخستین جشنواره منطقه‌ای "کهن آواهای تنبور" با حضور بزرگان موسیقی کشور از جمله شهرام ناظری، حسین علیزاده، کیهان کلهر، محمدرضا درویشی، علی اکبر شکارچی، پژمان حدادی و علی اکبر مرادی روزهای 20 و 21 شهریور در کرمانشاه برگزار می‌شود.

وی افزود: در این جشنواره 70 تنبورنواز از استان های ایلام، لرستان، کردستان، همدان و کرمانشاه اجرای مقام خوانی و تک نوازی خواهند داشت.

شبستری تصریح کرد: همچنین 13 گروه تنبور نواز از این پنج استان اجرای برنامه خواهند داشت و با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت که در پایان از سه گروه برتر تنبورنوازی و نیز در بحث مقام خوانی از 9 نفر برتر در سه رده سنی مختلف و نیز از 9 نفر برتر تک نوازی  در سه رده سنی تجلیل می‌شود.

شبستری خاطرنشان کرد: این جشنواره در خانه تنبور روستای "بانزلان" از توابع شهرستان دالاهو برگزار می‌شود.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دالاهو در ادامه به قدمت پنج هزار ساله ساز "تنبور" اشاره کرد و افزود: این ساز خاص مردمان منطقه یارستان بوده که به اجرای مقامات تنبور می‌پرداختند.

وی با اشاره به وجود 70 مقام تنبورنوازی، گفت: ریشه ساز تنبور به استان‌های کرمانشاه، خراسان و مناطق کردنشین کشور عراق برمی‌گردد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار