بیات پور مدیرکل دفتر شورا و شهرداری های استانداری فارس با ارسال نامه ای به فرمانداری کازرون، حسین موحدیانی شهردار منتخب شورای شهر کازرون را حائز شرایط مصرحه در بند "ب" شرایط عمومی و اختصاصی انتخاب شهرداری ندانست.
کد خبر: ۴۹۱۰۸۹
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۵ 08 September 2017
تابناک فارس به نقل از کازرون نما:در حالی که بند "ب" شرایط عمومی و اختصاصی انتخاب شهرداران تاکید دارد شهرداران انتخابی می بایست حداقل ۵ سال سابقه مدیریتی در امور شهرداری و شهری داشته باشند. انتخاب شهردار جدید کازرون به دلیل عدم احراز شرایط این بند (حداقل پنج سال سابقه مدیریت امور شهری) در پرده ابهام قراردارد.

از طرفی محسن روزبهی رئیس شورای اسلامی شهر کازرون این امر را به معنی رد صلاحیت اجرایی حسین موحدیانی ندانسته و تاکید می کند که چندین شهردار منتخب در سطح استان فارس دارای چنین شرایط ویژه ای بوده و صلاحیت اجرایی این قبیل شهرداران در کمیته ای ویژه در استانداری مورد بررسی و تایید قرار می گیرد.

استانداری فارس حسین موحدیانی را حائز شرایط بند

وی اظهار داشت: فرایند فعلی انتخاب شهردار کازرون امری طبیعی و براساس بخشنامه وزارت کشور و رای وحدت رویه دیوان عدالت اداری می باشد.

روزبهی تاکید کرد: سوابق اجرایی ذکر شده در قانون انتخاب شهرداران قابل تفسیر بوده و در صورتی که هر کدام از شهردارهای منتخب در بررسی اولیه حایز این شرایط نباشند، قطعا شرایط در کمیته ویژه استانداری بررسی می گردد. بر همین اساس وی این امر را به معنی رد صلاحیت شهردار منتخب ندانست.

روزهای آینده مشخص خواهد کرد آیا حسین موحدیانی که به رغم نداشتن سابقه اجرایی، اما با رای قاطع شورای پنجم به عنوان شهردار کازرون معرفی گردیده است از فیلتر کمیته ویژه استانداری عبور خواهد کرد و سکان شهرداری سومین شهر پرجمعیت استان فارس را به دست خواهد گرفت؟ یا شورای پنجم باید به فکر انتخاب گزینه ای دیگر باشد.

گفتنی است: بند ب شرایط انتخاب شهرداران که بنا به استناد آن شهردار منتخب کازرون هنوز حایز شرایط آن نگردیده عبارت است از:

ب- حتی المقدور متاهل و دارای حداقل ۲۵ سال سن و ۵ سال سابقه اجرایی مرتبط با امور شهرداریها (تشخیص همترازی مدیریت و نیز تجربه مرتبط در بخش دولتی و خصوصی برعهده وزارت کشور "استانداری" می باشد).
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار