مدیر زارعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، از آغاز کشت پاییزه از مهر ماه در استان خبر داد و گفت: این کشت تا پایان آبان ماه امسال ادامه دارد.
کد خبر: ۴۹۱۷۱۲
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۳ 10 September 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از مهر،شهریار قاسمی،  از آغاز کشت پاییزه محصولات زراعی در استان کرمانشاه از مهر ماه خبر داد و گفت: کشت محصولات زراعی از مهرماه آغاز خواهد شد و تا پایان آبان ماه به طول خواهد انجامید.

مدیر زارعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: در این خصوص برنامه ریزی های لازم برای یک سال زراعی خوب و رسیدن به اهداف مورد نظر سازمان جهاد کشاورزی تدارک دیده شده است.

وی با اشاره به برنامه کشت محصولات زراعی در استان، بیان داشت: برای سال زراعی جدید پیش بینی شده است، حدود ۳۱۵ هزار هکتار از اراضی زراعی به کشت گندم دیم، ۱۰۰ هزار هکتار گندم آبی، ۱۵۰ هزار هکتار جو دیم و ۱۵ هزار هکتار جو آبی اختصاص یابد.

آماده‌سازی سطح زیرکشت کلزا در استان از ۲۰ شهریور

قاسمی تصریح کرد: با انجام اقدامات اولیه و آماده سازی زمین برای کشت کلزا در مناطق سرد و معتدل از ۲۰ شهریور و در مناطق گرمسیر از آبانماه کشت این محصول انجام خواهد شد.

وی افزود: برای کشت کلزا نیز برنامه وسیعی در نظر گرفته شده است که طی آن در یک جهش خوب زیر کشت استان را در سال زراعی ۹۶- ۹۷ به ۱۵ هزار هکتار برسانیم.

مدیر زارعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: این جهش در صورتی است که سال گذشته حدود ۴ هزار هکتار زیر کشت کلزا بوده است.

آغاز کشت چغندرقند از اول تا ۲۰ مهر

وی با اشاره به کشت پاییزه چغندر در مناطق گرمسیر - که از ابتدای مهر شروع و تا ۲۰ مهر ادامه دارد- گفت: جهت بهره‌وری آب و استفاده بهینه از آب سبز(نزولات آسمانی در پاییز و زمستان) باید کشت چغندر پائیزه مناطق گرمسیر را از بهار به پائیز تغییر دهیم.

مدیر زارعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه به کشاورزان توصیه کرد قبل از اولین بارندگی موثر کشت زراعی را انجام دهند و در این زمینه از بذر کار مناسب استفاده 
کنند.

قاسمی همچنین گفت: رعایت عمق در کشت بسیار موثر است، چرا که اگر رعایت نشود در کشت های عمیق ممکن است بدلیل عدم بارندگی مناسب با خسارت فراوانی مواجه شوند.

مدیر زارعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه توصیه کرد: برای هرچه بهتر شدن محصولات، کشاورزان به کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی در دهستان‌ها مراجعه کنند.

میزان بذر تعیین شده برای کشت آبی و دیم

وی به میزان کشت بذر اشاره کرد وابراز داشت: در اراضی دیم میران بذر بین ۱۵۰ تا ۱۷۰ کیلو گرم و در اراضی آبی ۲۰۰ کیلو گرم کفایت می کند و نباید بیشتر از این میزان کشت 

کنند.

مدیر زارعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در پایان خاطر نشان کرد: در بحث کود و بذر تدارکات لازم دیده شده و از این حیث جای هیچگونه نگرانی نیست.


منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار