استاندار کرمانشاه گفت: نیاز امروز شهرستان سنقرو کلیایی به اقتضای زمان، اقتصاد، معیشت و اشتغال است و تمام برنامه های ما باید معطوف به این موضوع باشد.
کد خبر: ۴۹۵۳۲۶
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷ 17 September 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری کرمانشاه؛ دکتر رازانی  در نشست کمیته برنامه‌ریزی شهرستان سنقروکلیایی اظهار داشت: هم مسئولین حوزه وزارت کشور و هم مدیران عهده دار مسؤولیت در دستگاههای اجرایی باید این باور را داشته باشیم که به ما مسئولیتی داده شده و باید به بهترین وجه ممکن آن را به انجام برسانیم.

استاندار کرمانشاه افزود: گاهی برای مسوولین شرایطی بوجود می آید که به خود تلقین میکنند که بخاطر اینکه مشکلات زیاد و امکانات کم است، میگویند کاری از دست ما برنمی آید، درحالیکه اگر به مجموعه قابلیتها و‌ ظرفیتها و ابعاد مسوولیت خود نگاه کنیم و باور داشته باشیم که خداوند انسانها را حاکم بر سرنوشت خویش قرار داده است، موفقیتهای زیادی با همت و کوشش انسان قابل دستیابی است.

این مقام عالی استان عنوان کرد: اگر مسوولی بر این باور است که نمیتواند کارها را پیش ببرد بهتر است مسوولیت را کنار بگذارد، چون ادامه ی مسوولیت با این تلقی در حکم خیانت است.

وی تصریح کرد: نیاز امروز شهرستان سنقروکلیایی به اقتضای زمان، اقتصاد، معیشت و اشتغال است و تمام برنامه های ما باید معطوف به این موضوع باشد.

دکتر رازانی بیان کرد: اعتبارات در حوزه شهرستان سنقروکلیایی باید با دقت کامل و به شکل قطره چکانی بر مبنای نیازهای این شهرستان توزیع شود.

وی اظهار داشت: امروز مهمترین موضوع شهرستان سنقروکلیایی این است که وضعیت اشتغال در شهرستان مناسب نیست و باید به این سمت حرکت کنیم که تجویز ما مبتنی بر این معضل باشد.

استاندار کرمانشاه گفت:  ۳۴ میلیاردتومان بودجه توسط دولت برای خسارت سرمازدگی محصولات کشاورزی با اولویت شهرستان سنقروکلیایی ابلاغ شده است که پس از تخصیص قابل پرداخت است.

این مقام عالی استان توسعه گلخانه ها را از جمله سیاست های استان در حوزه کشاورزی دانست و گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته تلاش می شود سنقروکلیایی صاحب شهرک گلخانه ای شود و تحقق این موضوع می تواند در اشتغالزایی بیشتر در شهرستان اثرگذار باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش توسعه را های سنقر کلیایی را یک ضرورت خواند و گفت: برنامه چهارخطه شدن راه ارتباطی بیستون- سنقر با اعتبار فعلی پنج میلیارد تومان دنبال خواهد شد.

دکتر رازانی افزود: مشکلات صنایع کوچک شهرستان سنقر و کلیایی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استانداری به شکلی ویژه طی دوهفته آینده بررسی می کنیم.

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: تصفیه خانه آب شرب شهر سنقر نیز از محل اعتبارات سفر رییس جمهور تا سال آینده تکمیل خواهد شد که در این پروژه تاکنون حدود پانزده میلیارد تومان برای پیشرفت آن هزینه نموده ایم.

وی با تاکید بر این موضوع که امکانات شهر سطر باید به حد یک مرکز بخش برسد عنوان کرد: از فرماندار خواسته ایم فهرستی از دستگاههای دولتی که حضور آنها در مرکز بخش سطر 

لازم است را تدوین و ارائه نماید تا پیگیریهای لازم صورت گیرد. همچنین مرکز خدمات جامع سلامت شهری روستایی در شهر سطر باید تا پایان مهرماه کاملا تجهیز شود.استاندار کرمانشاه به منظور بازدید از طرح‌های عمرانی و افتتاح چندین پروژه، به شهرستان سنقر و کلیایی سفر کرد.

دکتر رازانی در بدو ورود به سنقروکلیایی در آیین بهره برداری از واحد تولیدی "ام دی اف" شهرستان سنقروکلیایی پرداخت. این واحد تولیدی با تولید روزانه  170تا180 قطعه ام دی اف برای هشت نفر از جوانان شهرستان اشتغالزایی کرده است.

رازانی در ادامه از کارگاه های آموزشی مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید مصطفی احمدی روشن شهرستان سنقروکلیایی بازدید کرد. این مجموعه دارای هفت کارگاه و حدود 100 کارآموز است.

دکتر رازانى و هیئت همراه در ادامه به بازدید سد سليمانشاه سنقروکلیایی رفتند و از طرح آبرسانى به شهر سنقر بازديد كردند. اين سد با گنجايش ٥٢ميليون متر مكعب با سه هدف آبيارى ٢٦٠٠هكتار از اراضى دشت غربى سنقر، تأمین آب شرب شهر سنقر به حجم پنج ميليون متر مكعب و توسعه گردشگرى احداث شده است.

این مدیرارشد استان در ادامه پروژه گاز رسانى به ٣٤ روستای سنقروکلیایی با جمعيت ٢٤٠٠ خانوار و با اعتبار نزدیک به یازده ميليارد تومان را افتتاح كرد. ٧٧درصد جمعيت روستايي و ٩٩ درصد جمعيت شهرى اين شهرستان از نعمت گاز طبيعى برخوردارند.

استاندار کرمانشاه همچنين مركز جامع سلامت شهر سطر با ٦٠٠مترمربع زيربنا و آبرسانى به روستای كهريز را افتتاح كرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار