کد خبر: ۴۹۹۸۳
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲ 20 June 2015
چند کتاب تازه در حوزه ادبیات داستانی منتشر شد.

رمان «به آینه نگاه نکن» نوشته پرچ زیتونتسیان با ترجمه آندرانیک خچومیان، مجموعه داستان «ملاقات با خانم دوبلور» نوشته بهزاد باباخانی، مجموعه داستان «ماهی‌های کف رودخانه» نوشته مهدی رجبی، رمان «کسی در میان شما» نوشته انسیه ملکان و مجموعه داستان «توی این رختخواب نرم خوابم نمی‌برد» گردآوری آرام روانشاد، کتاب‌هایی هستند که به تازگی منتشر شده‌اند. دو کتاب اول در نشر افق و سه کتاب آخر در انتشارات ققنوس به چاپ رسیده‌اند.

***

رمان «به آینه نگاه نکن» نوشته پرچ زیتونتسیان با ترجمه آندرانیک خچومیان در 100 صفحه، با شمارگان 1100 نسخه و قیمت 5500 تومان به چاپ رسیده است.

در خلاصه داستان این کتاب می‌خوانیم: «مردی که با استفاده از شرایط اقتصادی جامعه از امتیازهای خاصی برخوردار شده است روزی در آینه به جای چهره خود تصویر دیگری را می‌بیند. تلاش‌های مکرر و نافرجام او برای یافتن هویت واقعی‌اش به بحران عجیبی در شهر بدل می‌شود.»

پرچ زیتونتسیان (1938) در مصر متولد شد و پس از جنگ جهانی دوم همراه خانواده‌اش به ارمنستان رفت.

***
مجموعه داستان «ملاقات با خانم دوبلور» نوشته بهزاد باباخانی با 10 داستان همچون: برج‌ها با آپارتمان‌ها فرق ندارند، تو از دکترها متنفری، لطفا در این مکان اشغال نریزید، قصه هندوانه در شبی تابستانی و مثل سیب همراه است.

این کتاب در 131 صفحه، با شمارگان 1100 نسخه و قیمت 7000 تومان به چاپ رسیده است.

یادداشت پشت جلد کتاب: «یک پیاله شیر گرم می‌کنم، چون می‌دانم به هوش که آمدی دوست داری شیر داغ بخوری. درمانگاه نرفتیم چون از دکترها متنفری. شیر گاز را می‌بندم. اثر انگشتم را از همه دستگیره‌ها پاک می‌کنم. برمی‌گردم پیشت روی تخت. خوابِ خوابی.

درونمایه داستان‌های بهزاد باباخانی، عشق، روابط عاطفی، درام‌های خانوادگی و مضمون‌های اجتماعی است. »

***
مجموعه داستان «ماهی‌های کف رودخانه» نوشته مهدی رجبی با هشت داستان از جمله: روژان، رد تیغ سلمانی، مرثیه بارانی، این سرما مرا می‌کشد و جن در رختخواب، در 119 صفحه، با شمارگان 1100 نسخه و قیمت 7500 تومان به چاپ رسیده است.

از متن کتاب: «گفت دربست مجیدیه، ترمز زدم، کمکش کردم کیسه‌های سنگین را بگذارد صندوق، شیک‌پوش بود با چشم‌های خمار قهوه‌ای. عطر گیج‌ و جنگلی جاسمین نویر بولگاری شش هفت ساعتی ماند به چرم صندلی. کرایه را بین راه داد. با تلفن که حرف زد فهمیدم ارمنی است. دم خانه‌اش که رسیدیم دو تا گریپ‌فروت درشت و هم‌اندازه از کیسه درآورد گذاشت رو صندلی.

گفت: «پسر من خیلی دوست دارد.»

اصرار کردم برشان دارد. خنده گرمی کرد و بی‌حرف در ماشین را بست. زنگ خانه را زد. دلم می‌خواست تا ابد همین جور بماند جلو در و نگاهم کند. تا ابد کسی در را باز نکند برایش. اما در باز شد. رفت تو. گاز دادم. با حرص گاز دادم.»

***
رمان «کسی در میان شما» نوشته انسیه ملکان در 139 صفحه، با شمارگان 1100 نسخه و قیمت 8000 تومان انتشار یافته است.

بخشی از داستان: «آناهیتا اگر این جا بودی حتما به حرف‌های من می‌خندیدی. تو که نقاشی می‌کشی، بگو این حریر کجای اثر توست؛ درون آن یا بیرون آن؟

تو خوب می‌دانی که این حریر خودش فلسفه هنر را به چالش کشیده است؛ به همان اندازه که رابطه میان ما و مردان را به کشمکش انداخته...»

***
مجموعه داستان «توی این رختخواب نرم خوابم نمی‌برد» گردآوری آرام روانشاد، شامل تعدادی از داستان‌های برگزیده جایزه ادبی صادق هدایت از سال 1380 تا 1389 است.

این کتاب 25 داستان را از محمدمهدی ابراهیمی فخاری،‌ آسیه امام‌رضایی، سعید بردستانی، علی پاینده جهرمی، امید پناهی آذر، علی حاتم، غلامحسین دهقان، نرگس رستمی، کوروش رشنو، خلیل رشنوی، شیوا رمضانی، امیرتاج‌الدین ریاضی، سارا سیاوشی، سپیده سیاوشی، شهلا شهابیان، علی صالحی، آمنه صانعی‌نیا، میثم علیپور، فائزه فرهومند تهران، مونا فولادی‌نسب، پیمان فیوضات، حمیرا قادری، کاملیا کاکی، خزر مهران‌فر و رضوان نیلی‌پور دربرمی‌گیرد.

«توی این رختخواب نرم خوابم نمی‌برد» در 216 صفحه با شمارگان 1100 نسخه و قیمت 11500 تومان به چاپ رسیده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار