معاون پژوهش،برنامه ریزی ومدیریت منابع انسانی اداره کل آموزش وپرورش خوزستان گفت: مشکل کلاس های درس بدون معلم بخش غیزانیه شهرستان اهواز در حال حل شدن است و تا بعد از مراسم تاسوعا و عاشورا هیچ مدرسه ای در غیزانیه بدون معلم نخواهد بود.
کد خبر: ۵۰۰۱۳۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۲ 26 September 2017
به گزارش تابناک خوزستان، حرج چلداوی بیان کرد : 10 کلاس درس در بخش غیزانیه در ابتدای مهر ماه امسال معلم نداشتند که با هماهنگی های انجام گرفته معلم این کلاس های درس تا هفته آینده تامین می شود و تا هفته آینده هیچ کلاسی در بخش غیزانیه بدون معلم نخواهد بود.
وی گفت: بخش غیزانیه 174 معلم لازم دارد که تلاش شده این کمبود نیرو با بکارگیری نیروهای رسمی، از طریق اضافه کار معلمان و فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان تا حدودی تامین شود.
معاون پژوهش،برنامه ریزی ومدیریت منابع انسانی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان افزود: بی سابقه ترین مدرسه سازی در استان خوزستان در بخش غیزانیه انجام گرفته است و از ابتدای امسال بالغ بر 21 مدرسه در این منطقه ساخته و تحویل آموزش و پرورش شد که با این تعداد مدرسه فضاهای آموزشی کانکسی دراین بخش به کلی برچیده شد. 
چلداوی عنوان کرد: 40 منطقه آموزشی در کل استان با مشکل کمبود نیروی معلم روبروست و در حال پیگیری حل این مشکل هستیم.
بخشدار غیزانیه نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: در مهرماه امسال تعدادی از کلاسهای درس این منطقه به دلیل نداشتن معلم هنوز تشکیل نشده اند که اداره آموزش و پرورش قول تامین معلم این کلاس ها را در کمترین زمان داده است.
شاهین هاشمی تعداد کلاسهای بدون معلم غیزانیه را بالغ بر 20 کلاس اعلام کرد و گفت: در بخش غیزانیه 80 روستا با بیش از 50 مدرسه وجود دارد.
وی گفت: در گذشته با پرداخت اضافه کار بیشتر به معلمان نیروی مورد نیاز برای تدریس در این کلاس ها تامین می شد که در سال های اخیر این روش چندان پاسخگو نبوده است.
بخشدار غیزانیه عنوان کرد: بهترین راه برای حل مشکل کمبود معلم در این منطقه جذب نیروی معلم از فارغ التحصیلان بومی منطقه است که این کار باعث ماندگاری بیشتر معلم در غیزانیه خواهد شد و تدریس به دانش آموزان دو زبانه نیز آسان تر می شود.
بخش غیزانیه (شامل دهستان غیزانیه و مشرحات)80 روستا با بیش از 25 هزار نفر جمعیت دارد. 
عیزانیه که یکی از محروم ترین بخش های شهرستان اهواز است ، در 30 کیلومتری مسیر اهواز به ماهشهر قرار دارد .
بیش از 300 چاه نفت در بخش غیزانیه قرار دارد و تاسیسات نفتی عظیم منطقه نیز در آن مستقر است. 
بیش از نیمی از روستاهای آن فاقد آب شرب هستند و بقیه نیز آب را به صورت جیره بندی آب دریافت می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار