مدیرکل شیلات استان کرمانشاه با اشاره به اینکه تنها مرکز تکثیر میگوی آب شیرین کشور در قصرشیرین قرار دارد گفت: این مرکز ظرفیت افزایش تکثیر به سه میلیون قطعه پست لارو در سال را دارد.
کد خبر: ۵۰۰۶۲۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۷ 27 September 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از تسنیم،سیدفرزاد افضلی ، با اشاره به اینکه اکنون مرکز تکثیر میگوی آب شیرین شهرستان قصرشیرین تنها مرکز تکثیر میگوی آب شیرین در ایران است اظهار داشت: پس از تکثیر آزمایشی این گونه از سال 81 در نهایت ایستگاه تحقیقی ـ ترویجی قصرشیرین، تجهیز و راه‌اندازی شد.

وی افزود: این مرکز در سال 94 با پیگیریهای مستمر دارای موافقت‌نامه تملکی شد تا نسبت به تعمیر و تجهیز فنی ایستگاه برای ارتقا و افزایش ظرفیت تکثیر پست لارو میگو سالانه اقدام لازم انجام شود.

افضلی با بیان اینکه اکنون  تکثیر حدود یک میلیون قطعه پست لارو میگو با همکاری شرکت طرف قرار داد در این مرکز انجام می‌شود گفت: این مرکز قابلیت افزایش تکثیر به سه میلیون قطعه پست لارو میگو در سال را دارد.

وی به اهداف توسعه آبزی‌پروری در استان کرمانشاه اشاره و عنوان کرد: از اهداف شاخص  توسعه آبزی‌پروری در استان کرمانشاه می‌توان به مواردی همچون افزایش تولید آبزیان پرورشی در آبهای داخلی استان، توسعه فعالیتهای آبزی‌پروری برای ایجاد اشتغال، افزایش تولید در مزارع پرورشی موجود، بهره‌برداری بهینه و دو منظوره از منابع آبی موجود و ایحاد تنوع در روش‌ها و گونه‌های آبزیان پرورشی اشاره کرد.

افضلی افزود: افزایش مصرف سرانه آبزیان پرورشی به عنوان غذای سلامتی، افزایش درآمد آبزی‌پروران و ایجاد انگیزه در آنان و بهبود کیفیت عرضه آبزیان پرورشی و توجه به بازاریابی داخلی با برگزاری نمایشگاه‌های توسعه استانی و جشنواره‌های طبخ آبزیان و عرضه محصولات آبزی از دیگر اهداف توسعه آبزی‌پروری است.

مدیرکل شیلات استان کرمانشاه به برنامه‌های این اداره کل اشاره کرد و گفت: از برنامه‌های مهم  این اداره کل می‌توان به مکان‌یابی و ایجاد تأسیسات زیربنایی پرورش ماهیان سردآبی و گرمابی در نقاط مستعد استان، بهره‌برداری بهینه از آبهای داخلی با بهره‌گیری از پروژه‌های افزایش تولیدات در واحد سطح و ارائه آموزشهای مورد نیاز آبزی‌پروری در زمینه بهره‌برداری از منابع آبی کشاورزی اشاره کرد.

وی افزود: ارائه خدمات کارشناسی برای هدایت بهره‌برداران و افزایش تولید در واحد سطح، ایجاد امکانات لازم برای جلب سرمایه گذاری‌ها در امر پرورش آبزیان در آبهای داخلی، توجه به صادرات شیلاتی و افزایش درآمد آبزی‌پروران و برگزاری دوره‌های آموزشی طبخ آبزیان برای ترویج مصرف آبزیان در راستای افزایش میانگین سرانه مصرف آبزیان از دیگر برنامه‌های مدنظر است.

مدیرکل شیلات استان کرمانشاه با اشاره به وضعیت تولیدات شیلات در استان عنوان کرد: استان کرمانشاه در سالی که گذشت میزان 3300 تن ماهیان گرمابی، 11425 تن ماهیان سردآبی، 1395 تن در آبهای طبیعی و نیمه طبیعی، 10 تن میگو و 20 تن ماهی خاویاری تولید داشته است که در مجموع به 16150 تن رسید.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار