کد خبر: ۵۰۱۲۶۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۰ 01 October 2017
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان و بلوچستان، عبدالرحیم کردی، مدیرعامل منطقه آزاد چابهار، صبح امروز در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه، گفت: بعد از ابلاغ سیاست‌های کلی برنامه ششم توسط مقام معظم رهبری و تأکید ایشان بر توسعه سواحل مکران، مسائل توسعه‌ای در کانون فعالیت آن یعنی چابهار آهنگ جدی‌تری به خود گرفت.
وی ادامه داد: گنج توسعه استان در سواحل مکران نهفته است و با توجه به ظرفیت‌های فراوان و نقش‌آفرینی مؤثری که در صنایع مختلف از جمله فولاد، پتروشیمی و خودروسازی دارد، می‌تواند در سطح ملی و حتی بین‌المللی تأثیرگذار باشد.
مدیرعامل منطقه آزاد چابهار بیان کرد: در زمینه پتروشیمی، از ۱۸ مجموعه که در سایت پتروشیمی تعریف شده بود، تاکنون ۷ سایت موفق به اخذ مجوز زیست‌محیطی شده است؛ همچنین در خصوص پیش نیاز صنعت پتروشیمی که گاز می‌باشد، با آغاز عملیات انتقال گاز ایرانشهر به چابهار، در این زمینه نیز پیشرفت‌های خوبی صورت گرفته است.
وی افزود: هدف گذاری دوم ما بعد از پتروشیمی، صنعت فولاد است. کشورهای آسیای میانه در سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ بیش از ۱۶۰ میلیون دلار با افریقای جنوبی و شرق آسیا مراوده داشته‌اند و ۵۰ میلیون تن بار در سال، بصورت بالقوه در بندر چابهار داریم.
کردی اظهار کرد: با توجه به اینکه اصلی‌ترین مواد اولیه خودرو، فولاد می‌باشد، با توسعه صنعت قطعه سازی در بحث خودرو هم می‌توان توفیق داشت.
وی بیان کرد: یکی دیگر از راهبردهای ما، اثرگذاری در اقتصاد محلی و مردم منطقه است؛ بنابراین در زمینه صنایع بالادستی و با رویکرد تکمیل زنجیره تولید، مجموعه‌ای از اقدامات طراحی شده است.
مدیرعامل منطقه آزاد چابهار افزود: صنایع کوچک و متوسط دارای سه خصوصیت سادگی، کاربر بودن و نیاز کم به سرمایه هستند، لذا می‌تواند سرمایه گذاران بومی را نیز به خود جذب کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار