آیت‌الله شبیری زنجانی عنوان کرد:
دختران امروز دانشجو، مادران فردای جامعه هستند و سبک آموزش در محیطی پاک به تضمین آینده جامعه اسلامی کمک خوبی خواهد کرد.هرگز نباید از تلاش برای ایجاد دانشگاه های تک جنسیتی فروگذار کرد.
کد خبر: ۵۰۱۳۰
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹ 20 June 2015
به گزارش تابناک قم، آیت‌الله شبیری زنجانی در دیدار مدیرکل نظارت و ارزیابی ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور با بیان اینکه باید همیشه در مسیر تصمیم‌گیری‌ها قرآن و حدیث محور اصلی باشد گفت: دانش‌پژوهان دانشگاهی و حوزوی که در راه احیای این دو منبع دینی تلاش می‌کنند در محضر خدا اجر بزرگی دارند.

وی در ادامه، اهتمام به توسعه دانشگاه های تک جنسیتی را امری لازم دانست و تاکید کرد: تلاش شما در ترویج سبک دانشگاه تک جنسیتی یک امر پسندیده و مناسب با زمان است و برای توسعه این فعالیت‌ها نباید از هیچ تلاشی دریغ کرد. 

استاد حوزه علمیه قم، تصریح کرد: دختران امروز دانشجو، مادران فردای جامعه هستند و این سبک آموزش در محیطی پاک به تضمین آینده جامعه اسلامی کمک خوبی خواهد کرد.

وی ضمن تقدیر از تلاش های شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه ورود خیرین به حوزه علم این اقدام را بسیار پسندیده و مورد رضایت حضرت ولی عصر(عج) دانست و بر تداوم این مسیر تأکید کرد.

در ابتدای این دیداردکتر خیام نکویی مدیرکل نظارت و ارزیابی ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور با اشاره به ضرورت توجه خیرین به حوزه علم و فناوری اظهار داشت: تجربه نشان داده است که هر کجا مردم در مسائل مختلف ورود کرده اند آن کار به سرانجام رسیده است.

وی ادامه داد: در سال های گذشته در مسأله مدرسه سازی مشکلات بسیاری وجود داشت که با ورود خیرین به این مسأله خوشبختانه امروز در کشور مشکلی به لحاظ مدرسه سازی وجود ندارد.

عضو کمیته وقف شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: با توجه به ضرورت ورود خیرین به حوزه علم و فناوری اخیراً جمعی متشکل از خیرین و واقفین و مرتبطین در شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل گردیده و تلاش می کند تا نهضتی به منظور ورود خیرین به این حوزه شکل بگیرد.

خیام نکویی ساخت خوابگاه های دانشجویی، احداث فضاهای آموزشی و حتی حمایت از دانشجویان بی بضاعت را از جمله بسترهایی دانست که ورود خیرین و اقفین در آن ضرورت دارد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار