رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه فهرست خوراکی‌های مجاز و غیرمجاز برای عرضه در بوفه مدارس را اعلام کرد.
کد خبر: ۵۰۲۱۱۱
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰ 02 October 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،شیرزاد احسان‌خواه ، با بیان اینکه عرضه انواع پفک، چیپس، یخمک و نوشابه های گاز دار(بجز ماء الشعیر)، انواع سوسیس و کالباس، سالاد اولویه و فلافل در بوفه مدارس غیرمجاز است، اظهار کرد: همچنین عرضه آبنبات‌هایی که به سقف دهان می چسبند، انواع لواشک و آلوچه‌های فاقد پروانه بهداشتی و آبمیوه های حاوی اسانس در بوفه مدارس ممنوع است.

احسان خواه افزود: عرضه دیگر خوراکی‌های بسته بندی شده دارای پروانه ساخت از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که علامت استاندارد داشته و نشانی کارخانه، تاریخ تولید و انقضای معتبر بر روی آنها درج شده باشد، در بوفه مدارس مجاز است.

رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه عرضه انواع خشکبار شامل بادام هندی، فندق، پسته، بادام، گردو، بادام زمینی، نخودچی، انجیر خشک، کشمش، توت خشک، آجیل و سویا را در بوفه های مدارس مجاز عنوان کرد و افزود: همچنین عرضه انواع میوه خشک و خرما به صورت بسته بندی شده در بوفه مدارس مجاز است.

احسان‌خواه اضافه کرد: عرضه انواع کیک، کلوچه، بیسکویت سبوس‌دار و غنی شده نیز در بوفه مدارس مجاز است.

وی با اشاره به مجاز بودن عرضه انواع ماست و کشک و بستنی(بجز بستنی‌های یخی) پاستوریزه یا استرلیزه در بوفه مدارس عنوان کرد: عرضه لقمه‌های حاوی نان و پنیر و گردو، نان و تخم مرغ، نان و پنیر و خیار، نان و پنیر و گوجه فرنگی و نان و کره و عسل که قابلیت عرضه در بوفه مدارس دارند، نیز مجاز است.

احسان‌خواه با بیان اینکه عرضه نوشیدنی‌هایی مثل آبمیوه های طبیعی پاستوریزه، دوغ بدون گاز، ماء الشعیر و آب معدنی هم در بوفه مدارس مجاز است، بیان کرد: عرضه انواع میوه‌های 
شسته شده و ضدعفونی شده بصورت وکیوم در بسته‌های یک نفره در بوفه مدارس مجاز است.

رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه سپس عرضه انواع غذاهای پختنی مثل آش، سوپ، خوراک لوبیا، عدس، حلیم، شله زرد، فرنی و شیر برنج را در صورت داشتن کارت سلامت و مکان مجزای مورد تایید و دارای مجوز، مجاز عنوان کرد.

وی با اشاره به قابل پیگیری بودن  تخلف در بوفه های مدارس در خصوص فروش مواد خوراکی غیرمجاز، افزود: بوفه های و پایگاه‌های تغذیه سالم باید لیست اقلام مجاز و غیرمجاز رادر معرض دید دانش آموزان و اولیای انها قرار دهند.

وی با اشاره به ملزم بودن مدارس برای نصب شماره تماس کارشناسان سلامت هر منطقه در بوفه، از دانش آموزان و اولیای آنها خواست تا تخلف ها را برای برخورد لازم گزارش کنند.

احسان‌خواه با یادآوری اینکه کارشناسان سلامت اداره کل آموزش و پرورش به طور منظم بر کار بوفه‌های مدارس نظارت می‌کنند، تاکید کرد: بوفه های مدارس تحت نظارت مستقیم آموزش پرورش قرار دارند و مدیران مدارس مسئول مستقیم بوفه مدارس هستند و با هر نوع تماسی گروه بازرسی به مدرسه اعزام و تخلفات صورت گرفته مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.



 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار