مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری مشهد گفت: فعالیت همه تاکسی های اینترنتی در مشهد به دلیل عدم دریافت مجوز از تاکسی رانی غیرقانونی است.
کد خبر: ۵۰۲۲۵۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۳ 02 October 2017
به گزارش تابناک : سید مهدی علوی مقدم ظهر دوشنبه در خصوص فعالیت تاکسی های هوشمند در مشهد اظهار کرد: فعالیت تاکسی های هوشمند در مشهد منوط به اخذ دو نوع مجوز است و در غیر این صورت فعالیت آن ها غیر قانونی تلقی می شود.

وی افزود: یک مجوز باید از شرکت های حمل و نقل گرفته شود و یگ گواهی نامه و تاییدیه را نیز سازمان تاکسی رانی مشهد صادر می کند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد با بیان اینکه در  مشهد تنها سه و یا چهار مورد از تاکسی های اینترنتی مجوز شرکت حمل و نقل را گرفته اند و گواهی نامه  لازم را از تاکسی رانی دریافت نکرده اند گفت: طبق آیین نامه ای که به تصویب شورای شهر مشهد رسیده است، فاکتورها و شاخصه هایی را برای فعالیت تاکسی های هوشمند اعلام کرده ایم  تا در نهایت طبق این شاخصه ها فعالیت شرکت های فعال در حوزه ارائه خدمات تاکسی اینترنتی مجاز و قانونی باشد.

وی ادامه داد: با این وجود، تنها تعداد اندکی از این تاکسی ها  فقط مجوز حمل و نقل را دریافت کرده اند و از آن جایی که فعالیتشان غیرقانونی تلقی می شود به مراجع قضایی این موضوع را اعلام کرده ایم.

علوی مقدم همکاری تمامی دستگاه ها را برای رفع این مشکل مهم ارزیابی کرد و افزود: تاکسی های اینترنتی باید شناسنامه دار باشند تا فعالیت آن ها قانونی باشد و در سایه قانون می توانیم آن ها را کنترل و اگر شکایتی از طرف مردم صادر شد، پیگیری کنیم.

توقف جایگاه های عرضه گاز مایع

وی در ارتباط توقف فعالیت جایگاه های سوخت گاز مایع در مشهد گفت: زمانیکه بحث گاز سوز کردن خودروها مطرح شد، دو نوع سیستم سوخت شامل گاز فشرده و مایع(ال پی جی) و گاز خانگی(سی ان جی) را در نظر گرفتیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد ابراز کرد: گاز مایع به جهت ایمنی خطرناک تر و هزینه حملش بیشتر است و با توجه به سیاست های شرکت گاز به دلیل ایمنی و هزینه، از این پس تنها جایگاه های سوخت سی ان جی فعال خواهند بود.

وی افزود: تعداد محدودی از خودروها فرسوده با سیستم سوخت مایع هنوز وجود دارند که طبق قانون باید بازسازی شوند و در دی ماه ۹۵سال طبق مصوبه هیئت دولت فعالیت این تاکسی های  ممنوع اعلام شده است.

علوی مقدم تاکید کرد: از تاکسی رانان و  شهروندان تقاضا داریم که با توجه به شرایط مناسب نوسازی خودرو و به ویژه تاکسی در اسرع وقت نسبت به نوسازی خودرو خود اقدام کنند، چراکه خودروهای دارای گاز ال پی جی خودروهایی فرسوده‌ای که سبب آلودگی و نیاز به نوسازی دارند، هستند و  مقدمات این کار برای تاکسی‌های فرسوده در سازمان تاکسی رانی مشهد  مهیا است.


 



منبع : مهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار