خدادادی مطرح کرد
رئیس کمیسیون مشترک رسیدگی به طرح «تبدیل سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه» از تقدیم نتیجه رسیدگی به این طرح تا یک ماه دیگر به هیات رئیسه مجلس خبر داد.
کد خبر: ۵۰۴۵۸۶
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۵ 07 October 2017
 سلمان خدادادی با اشاره اقدامات صورت گرفته از سوی کمیسیون مشترک رسیدگی به طرح «تبدیل سازمان میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی به وزارتخانه»، اظهار داشت: این طرح به دلیل امضای بیش از100 نفر از نمایندگان پای آن از اهمیت فراوانی برخوردار است، از این رو هیات رئیسه مجلس تشکیل کمیسیونی مشترک برای رسیدگی به این مهم را تشخیص دادند و در ادامه نمایندگی از چهار کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، برنامه و بودجه و صنعت و معدن، کمیسیون مشترک رسیدگی به این طرح را تشکیل و نخستین جلسه آن2 ماه قبل و آخرین جلسه هفته گذشته با معرفی هیات رئیسه، تقسیم وظایف و بررسی موضوعات مختلف برگزار شد.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی از تشکیل سه کمیته صنایع‌دستی، میراث فرهنگی و گردشگری در زیرمجموع این کمیسیون مشترک به منظور بررسی تخصصی مسائل خبر داد و افزود: کمیسیون مشترک از 2 ماه گذشته تاکنون پنج جلسه برگزار کرده و کمیته‌ها نیز جلساتی را به طور مجزا برگزار می‌کنند، ضمن آنکه نمایندگان و کارشناسانی از سازمان برنامه و بودجه، سازمان امور استخدامی، تشکل‌های مردم نهاد و صاحب نظران در این حوزه و... در تمام جلسات حضور داشته‌اند.

وی همچنین از تصویب کلیات طرح «تبدیل سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به وزارتخانه» در کمیسیون مشترک بررسی این طرح خبر داد و گفت: بررسی جزئیات طرح آغاز شده است و جلسات با کارشناسان و صاحب نظران ادامه دارد.

خدادای با بیان اینکه نباید تغییر این سازمان به وزارتخانه صرفاً در حد «عنوان» صورت گیرد، باید شاهد کاربردی شدن آن با هدف حل مشکلات و رونق صنعت گردشگری و صنایع‌دستی باشیم، اضافه کرد: نحوه اداره این وزارتخانه، تعداد و چگونگی معاونت‌ها، نوع همکاری با بخش خصوصی و میزان اختیارات این بخش، نحوه نظارت بر آن و... در ادامه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی همچنین بیان کرد: نتیجه کار کمیسیون مشترک رسیدگی به طرح «تبدیل سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به وزارتخانه» نهایتاً تا یک ماه دیگر جهت بررسی در صحن تقدیم هیات رئیسه مجلس خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :