سازمان صنعت مازندران طرح راه اندازی بازارچه های فرش را به مرکز ملی فرش ایران ارائه داده و این مرکز نیز از آن استقبال کرده است .بر اساس طرح پیشنهادی ، مطالعات لازم در خصوص مکان و چگونگی ایجاد بازارچه فرش در مازندران انجام و به مرکز ملی فرش ایران اعلام شد .
کد خبر: ۵۱۱۰۵
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۸ 22 June 2015
به گزارش تابناک، غلامرضا آقا گلزاده مسوول امور فرش دستبافت سازمان صنعت ، معدن و تجارت مازندران اظهار داشت:  باتوجه به وسعت جغرافیایی و راه های مواصلاتی مازندران ، نقاط مورد نظر برای ایجاد بازارچه های فرش دستبافت در استان انتخاب و پس از فراهم شدن مقدمات لازم ، راه اندازی می شود .


مسوول امور فرش دستبافت سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت : پس از تعیین مکان مورد نظر ، اعتبارات ملی از مرکز ملی فرش ایران برای ساخت بازارچه های فرش تخصیص می یابد.


آقا گلزاده  نبود مکان مشخص برای عرضه فرش های دستباف را از مشکلات همیشگی فرشبافان مازندران برشمرد و افزود : به همین منظور ارائه طرح ایجاد بازارچه و تایید از سوی مرکز ملی فرش ایران گام بلندی برای رونق این هنر در مازندران به شمار می رود .


براساس آمارهای رسمی سالانه حدود 50 هزار متر مربع فرش دستباف در مازندران تولید می شود.پیش از این ملیحه محمدی رییس اتحادیه فرش شهرستان ساری از نبود مکان مشخص برای عرضه فرش های دستبافت در مازندران انتقاد کرده و گفته بود که فرش های دستبافت زنان مازندرانی در کنج خانه ها خاک می خورد و یکی از راه های عرضه وفروش آنها از طریق دوست و آشنا است.


ملیحه محمدی هفته پیش در کارگروه تخصصی امور بانوان مازندران گفت : به ازای تامین مواد اولیه ، دار قالی و بازار فروش فرش های دستبافت مازندران در تبریز ، کاشان و اصفهان ، می بایست نام این مناطق در زیر فرش مازندران بافته شود .


رییس اتحادیه فرش ساری از فرش دستبافت مازندران به خاطر نداشتن گره غلط به عنوان یکی از فرش های خوب و عالی کشور یاد و تاکید کرده بود :در صورت وجود بازارچه فروش از ظرفیت خوب حضور گردشگر در مازندران می توان برای رونق فرش دستبافت استان و عرضه آن استفاده کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار