شیراز در میان شهرهای ایران دارای یکی از بالاترین سرانه‌های فضای سبز است اما شهروندان که حس تعلقی به این ویژگی شهر ندارند در پی یافتن سود مالی کوتاه‌مدت تیشه برریشه درختان مِلک خود می‌زنند، باغ‌ها را خشکانده و به‌جایش سازه‌های فلزی و بتنی می‌کارند.
کد خبر: ۵۱۶۶۰۵
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۷ 29 October 2017
تابناک فارس به نقل از فارس: سولماز دهقان شامگاه امروز در صحن شورای شهر شیراز با اشاره به تأخیر صدور حکم اسکندر پور اظهار داشت: سه هفته از دومین انتخاب نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر شیراز می‌گذرد از وزارت کشور تقاضا داریم نسبت به صدور حکم شهردار شیراز اهتمام ویژه بورزد.

وی گفت: شیراز در میان شهرهای ایران دارای یکی از بالاترین سرانه‌های فضای سبز است اما شهروندان که حس تعلقی به این ویژگی شهر ندارند در پی یافتن سود مالی کوتاه‌مدت تیشه برریشه درختان مِلک خود می‌زنند، باغ‌ها را خشکانده و به‌جایش سازه‌های فلزی و بتنی می‌کارند.

این عضو شورای شهر افزود: غافل از اینکه بدون فضای سبز، خانه آن‌ها ویژگی ارزشمندی نسبت به دیگر خانه‌ها ندارد البته متولیان امر هم بعضاً در برابر این‌گونه مسائل با منطق کسب درآمد بیشتر برای اداره شهر سکوت می‌کنند؛ درنهایت شهری که هزینۀ اداره خود را از درآمد حاصل از تخریب  به دست می‌آورد چگونه ‌خواهد توانست به توسعه پایدار دست یابد.

پیشنهاد نام‌گذاری هفته حمل‌ونقل و ترافیک

نواب قائدی بابیان اینکه نکته مهم در آموزش ترافیک، ایجاد باورپذیری است، گفت: وقتی باورهای یک جامعه صحیح باشد و افراد خطرات تصادف، اهمیت سلامت جسم و اتلاف وقت را در تردد متوجه گردند، پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری را سلامتی قلمداد کنند، سرعت متوسط را متوجه گردند، آنگاه آموزش‌های ترافیکی را پذیرا می‌شوند.

وی تأکید کرد: لازم است همکاران عزیزم در شورای اسلامی شهر در پیش‌بینی بودجه سال ۹۷، به‌صورت ویژه به فرهنگ ترافیک و آموزش ترافیکی توجه نمایند؛ از معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری انتظار دارم که بر اساس استانداردهای بین‌المللی و با توجه به گروه‌بندی کاربران حوزه حمل‌ونقل و ترافیک و با نگاه ویژه به کودکان و نوجوانان به‌عنوان تأثیرپذیرترین اقشار جامعه، به طراحی یک سیستم جامع آموزش و فرهنگ‌سازی درزمینهٔ حمل‌ونقل و ترافیک بپردازند.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و عمران شورا بابیان اینکه نسبت به آموزش مستمر رانندگان ناوگان حمل‌ونقل همگانی، رانندگان سرویس‌های مدارس، رانندگان تاکسی بایستی اهتمام ویژه‌ای شود، خبر داد: در راستای فرهنگ‌سازی در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک، اقدامات متنوعی توسط شورای اسلامی شهر شیراز در دست اقدام است که در همین راستا به‌زودی طرحی جهت نام‌گذاری یک هفته از سال به نام هفته حمل‌ونقل و ترافیک در صحن شورا مطرح خواهد شد.

ناکارآمدی ابزارهای نظارتی در شورای چهارم

احمد تنوری با اشاره به فعالیت‌های کمیته بررسی درخواست‌های مردمی و پیگیری شکایات شورا گفت: طی حدود دو ماه گذشته به ۹۶ مورد شکایت مردمی رسیدگی شده و حدود ۷۰ مورد با پیگیری، مکاتبه و اخذ نظر کارشناس به نتیجه منجر گردیده است و الباقی نیز در حال انجام می‌باشند ضمن آنکه پرونده‌هایی که به علل مختلف از طریق مکاتبات به بن‌بست برخورد می‌کنند را در جلسات ماهانه کمیته رسیدگی به شکایات با حضور ۵ نفر از اعضای شورا و طرفین موضوع مورد  رسیدگی و اعلام نظر قرار می‌گیرد.

این عضو شورای شهر تصریح کرد: در رابطه با ناکارآمد و ناکافی بودن ابزارهای نظارتی  شورای چهارم  که پدیدار گشته می‌توان به نحوه اجرای  مصوبه  کمک به بهسازی مساجد اشاره نمود که  باوجود ارزشمند بودن اقدام مذکور درترمیم و بهسازی مساجد مناطق  مختلف سطح شهر  مع‌هذا  در آستانه انتخابات شوراها به برخی مساجد مبالغی واگذارشده و بدون رعایت آئین‌نامه معاملاتی شهرداری و بدون مشخص شدن پیمانکار و انعقاد قرارداد با آن  صرفاً پول‌هایی را با یک نامه از حساب شهرداری مرکزی به‌حساب شهرداری مناطق منتقل نموده و ظاهراً با امضای شهردار منطقه  و ناظر شورا به نماینده هیئت‌امنای مسجد تحویل داده است.

وی تأکید کرد: از سرپرست محترم شهرداری و مدیرکل محترم بازرسی شهرداری شیراز تقاضا داریم در این خصوص  وفق تکالیف و وظایف مقرر قانونی ورود نموده  و با بررسی موضوع و ملاحظه کلیه اسناد و مدارک مربوطه اولاً مانع از تکرار روند نادرست اتخاذشده در آینده گردند و ثانیاً درصورتی‌که هرگونه تخلفی در نحوه هزینه کرد مبالغ تخصیص‌یافته ملاحظه گردید وفق موازین قانونی با مرتکب رفتار گردد و عنداللزوم موضوع نزد مراجع محترم قضایی تحت تعقیب واقع شود.در این جلسه طرح شناسایی، ساماندهی، نگهداری و توانمندسازی زنان معتاد و بی‌خانمان در سطح شیراز به تصویب رسید.

طرح سیاست‌های راهبردی شورای پنجم برای برنامه پنج سال، طرح ایجاد کتابخانه مرکزی شهر شیراز و طرح معرفی شیراز به‌عنوان پایتخت کتاب ایران نیز به تصویب رسید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار