فرماندار کرمانشاه از روند کاهشی سبزی کاری با آب آلوده در حاشیه رودخانه قره‌سو طی سالهای اخیر خبر داد.
کد خبر: ۵۱۸۹۸۷
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۷ 04 November 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا، فضل الله رنجبربا اشاره به اجرای طرح مقابله با کشت سبزی با آب آلوده در حاشیه رودخانه قره‌سو اظهار کرد: از سال 93 برنامه جامع و مدونی برای مقابله با کشت سبزی با آب آلوده  تدوین و تلاش شده تا با هر نوع سبزی کاری با آب آلوده برخورد شود.

رنجبر اضافه کرد: در سنوات گذشته گاهی سطح سبزی کاری با آب آلوده در حاشیه رودخانه قره سو به 400 هکتار هم می رسید که با کارهای ترویجی صورت گرفته و معرفی کشت های جایگزین به کشاورزان این آمار در سنوات گذشته روند کاهش داشته است.

فرماندار کرمانشاه با بیان اینکه اینکه در راستای حفظ سلامت مردم برخورد جدی و قاطعانه با هر نوع سبزی کاری آلوده در حاشیه قره سو می شود، گفت: با افرادی که به سلامت مردم بی توجهی کنند به شدت برخورد خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه با هر نوع سبزی کاری با آب آلوده برخورد می شود از مردم شهرستان کرمانشاه خواست تا اگر با سبزی کاری آلوده در حاشیه قره سو مواجه شدند مراتب را برای برخورد به مراکز جهاد کشاورزی و یا فرمانداری اطلاع دهند.

فرماندار کرمانشاه با بیان اینکه در چند روز گذشته نزدیک به پنج هکتار کشت سبزی آلوده در حوالی روستای قمشه درود فرامان شهرستان کرمانشاه امحا شده، گفت: همچنین بر اساس بررسی های به عمل آمده 1.5 هکتار سبزی کاری با آب آلوده روخانه قره سو در حوالی روستای کهریز شناسایی شده که این مزارع نیز ظرف امروز و فردا امحاء خواهند شد.

رنجبر اضافه کرد: همچنین یک هکتار سبزی کاری اطراف روستای عمه در شهرستان کرمانشاه نیز مورد بررسی قرار گرفت که پس از بررسی های به عمل آمده مشخص شد این سبزی کاری با آب سالم و چاه انجام می شود.

رنجبر با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون برخورد با سبزی کاری آلوده در شهرستان کرمانشاه در سطح 30 هکتار انجام گرفته، عنوان کرد: 15 هکتار از این سبزی کاری ها پس از اخطار گرفتن با همکاری خود کشاورزان امحا و 15 هکتار دیگر با حکم قضایی امحا شد.

فرماندار کرمانشاه اضافه کرد: بیشتری سبزی کاری های با آب آلوده رودخانه قره سو در حوالی روستای قمشه انجام گرفته است.


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار