مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه پیش بینی کرد: امسال میزان چغندر خریداری شده از کشاورزان استان به بیش از 600 هزار تن برسد.
کد خبر: ۵۲۰۹۲۶
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲ 07 November 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،شهریار قاسمی ، با اشاره به زیر کشت چغندر رفتن یازده هزار و 200 هکتار از اراضی زراعی استان کرمانشاه، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال میزان چغندر تولیدی استان به بیش از 600 هزار تن برسد.

وی متوسط عملکرد چغندر قند در مزارع استان کرمانشاه را 55 تن در هکتار اعلام کرد و افزود: در یکی از مزارع شهرستان کرمانشاه امسال 175 تن در هکتار برداشت چغندر قند داشته‌ایم که با توجه به بالا بودن این عملکرد، کیل‌گیری(نمونه گیری) برای شکسته شدن احتمالی رکورد تولید چغندر قند در کشور  انجام گرفته است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به خرید چغندر از چغندرکاران استان توسط دو کارخانه قند اسلام‌آبادغرب و بیستون، اظهار کرد: چهار کارخانه خارج استان نیز کار تحویل و فرآوری چغندرقند تولیدی توسط چغندرکاران استان کرمانشاه را بر عهده دارند.

وی اضافه کرد: تلاش شده تا با استفاده از ظرفیت‌های چهار کارخانه قند شامل کارخانه‌های نقش جهان اصفهان، قند اصفهان، همدان و قزوین چغندرکاران استان کرمانشاه مشکلی برای تحویل چغندر قند تولیدی نداشته باشند.

قاسمی با بیان اینکه بیشترین سطح چغندر قند استان به مزارع شهرستان اسلام آبادغرب اختصاص دارد، اظهار کرد: در شهرستانهای کرمانشاه، کنگاور، صحنه و هرسین نیز کشت چغندر قند انجام می‌شود، ضمن اینکه در دیگر شهرستان‌های استان نیز کم و بیش  کشت چغندر قند انجام شده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه سپس با اشاره به اینکه تاکنون 454 هزار تن چغندرقند از چغندرکاران استان خریداری شده، گفت: مطالبات چغندرکاران به تدریج به آنها پرداخت خواهد شد.

وی قیمت تضمینی هر کیلوگرم چغندر قند با عیار 16 را 309 تومان اعلام کرد و افزود: بهای چغندر قند خریداری شده از چغندرکاران استان کرمانشاه تاکنون بالغ بر 140 میلیارد تومان می باشد.

قاسمی با بیان اینکه برداشت چغندر قند از 15 شهریور ماه شروع شده و تا اوایل دی ماه ادامه خواهد داشت، گفت: این چغندر از 15 اسفند تا 15 فروردین ماه سال گذشته در مزارع استان کشت شده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار