علیرضا تخت شاهی در گفتگو با تابناک:
مدیر عامل آبفای استان کرمانشاه گفت:کیفیت آب در مناطق زلزله زده تایید شد لذا مردم مناطق زلزله زده استان بدون هیچگونه نگرانی آب مصرف کنند.
کد خبر: ۵۲۹۳۱۷
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴ 25 November 2017
علیرضا تخت شاهی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تابناک  افزود:بدنبال وقوع زلزله دراستان کرمانشاه، در حوزه آب بدترین اتفاق و بیشترین خسارت را متحمل شدیم که 6 شهر استان در اثروقوع زلزله و فعل و انفعالات ناشی از این پدیده در منابع تامین آب در شهرهای هرسین ،سرپل ذهاب و گیلانغرب با کدورت آب در مواجه شده ایم .

وی خاطر نشان کرد:متاسفانه بدلیل قطع برق در برخی از تاسیسات در شهرستان های استان اختلال در توزیع آب و بدنبال آن قطعی آب صورت گرفت که در شهرستان های تازه آباد، سرپل ذهاب ، قصرشیرین و گیلانغرب از شدت بیشتری برخورد  بود  ودر این شهرستان ها علاوه بر قطع برق، شکستگی در شبکه توزیع و خطوط انتقال نیز ایجاد شد ه بود.

مدیرعامل آبفای استان اظهار داشت: با پیگیری های انجام شده از استان های سراسر کشور درخواست کمک برای ارسال تانکر سیار و ژنراتور برق و تجهیزات کامی برای رفع کدورت آب و وصل آن به شبکه صورت گرفت ،و500نیروی متخصص،فنی با تمام تجهیزات ازاستانهای کردستان ،اصفهان با تمام تجهیزات ،لرستان،خراسان رضوی ،تهران و چند مناطق از آن و در واقع صنعت آب و فاضلاب کشور در سرپل ذهاب جمع شد و دوتیم خارجی از دانمارک و آلمان با دستگاه تصفیه آب در کمتر از 30 ساعت در سرپل ذهاب حاضر و تقسیم کار صورت گرفت.

وی افزود: در نخستین روز حادثه تأسیسات منبع آب سراب گرم سرپل ذهاب که تامین کننده آب شرب سرپل ذهاب،20 روستا،قصرشیرین ،سومار، خسروی و نفت شهر بود دچار مشکل کدورت  شدید شده بود،تأسیسات برقی، ابنیه دچار آسیب شد که با اقدامات اولیه و پیگیری‌های انجام شده سیستم برق درهمان روز اول وصل شد.

مدیرعامل آبفای استان تصریح کرد: بعد از رقع مشکل برق توسط شرکت توزیع ،ایستگاه پمپاژآب سرپل ذهاب فعال شد وبا یک روش سراب آب گرم سرپل ذهاب را تبدیل به تصفیه خانه اضطراری کردیم .

تخت شاهی اظهار داشت:خط قرمز وزارت نیرو کیفیت آب است و تازمانیکه کیفیت آب تایید نشود امکان ورود به شبکه را ندارد لذا تا کنون در هیچکدام از شهرستانهای استان آلودگی میکروبی را شاهد نبوده ایم .

مدیرعامل آبفای استان ابراز داشت: برای اولین بار و در چند نقطه  این بحران بسیار بزرگ رخ داده بود و آنچه در این مناطق بسیار اهمیت دارد ذخایرو مخازن آب است .

به گفته این مسئول:بعد از ترمیم آب شرب در سرپل ذهاب چند اکیپ همراه مسیر خط لوله حرکت  کردند و شکستگی هارا ترمیم نمودن .

تخت شاهی اذعان داشت: عمق شکستگی و آسیب شبکه آب در سرپل ذهاب بسیار بالا بود لذا مجبوربودیم چند بار خط آب را برای ترمیم ببندیم .

وی اظهار داشت:از سرپل ذهاب تا قصرشیرین 35 کیلومتر خط انتقال 600 میلیمتری که بعنوان پاشنه آشیل  شرکت آب و فاضلاب استان است را تعمیر کردیم ولی آنجه بر مشکلات می افزودشكستگي ناشي از پس لرزه هاي متعدد در خط انتقال آب از سرچشمه سرپل ذهاب به قصرشيرين بود که در پس لرزه بالای 4 ریشتر در 11 نقطه دچار شکستگی شده که با یک اکیپ متخصص از استانهای کرمانشاه،اصفهان ،تهران و همدان و با تلاش ها و سرعت عمل این اكيپ امدادي آب و فاضلاب رفع نقص شد و هم اكنون آب در مدار شبكه توزيع شهرستان قصرشيرين است.

مدیرعامل آبفای استان گفت:در مورد آلودگی آب گیلانغرب نیز این اصمینان را به مردم میدهیم که هیچگونه مشکلی  ندارد و مردم با خیال راحت می توانند از آن استفاده نمایند.

وی به اسقرار 4 آزمایشگاه سیار اشاره کرد و افزود:از استانهای اصفهان ،مشهد،کرمانشاه و تهران در این آزمایشگاه مشغول فعالیت و رصد کیفیت آب مناطق زلزله زده در کنار شبکه بهداشت و درمان استان هستند.

تخت شاهی در پایان اظهار داشت:شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با تمام توان خود برای خدمت رسانی به مردم از هیچ کوششی دریغ  نخواهد کرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار