معاونت فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت:کتابفروشان می‌توانند برای راه‌اندازی و توسعه کتابفروشی یا بهبود وضعیت توزیع کتاب‌ها، وام‌های دو ساله با بهره هشت درصد دریافت کنند.
کد خبر: ۵۳۰۲۳۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۳ 27 November 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه؛ پریسا محمدی، معاونت فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه اعلام کرد: کتابفروشی های کرمانشاه می‌توانند برای راه‌اندازی و توسعه کتابفروشی یا بهبود وضعیت توزیع کتاب‌ها، وام‌های دو ساله با بهره هشت درصد دریافت کنند.

محمدی با اشاره به تاثیر کم بن‌های کتاب دانش آموزی و دانشجویی در افزایش کتابخوانی، گفت: امروزه حمایت از عناصر حوزه کتاب تغییر ماهیت داده است و حالا باید این مسیر به سمت حمایت از کتابفروشان هدایت شود.

معاونت فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه؛ در خصوص «تسهیلات به کتابفروشی‌ها» گفت: اعتبار تسهیلات ناشران و کتابفروشان در مجموع ۲۰۰ میلیارد ریال است که سهم وزارت ارشاد ۱۰۰ میلیارد ریال و سهم بانک نیز ۱۰۰ میلیارد ریال است. 

وی با بیان اینکه این اعتبار از طریق مدیریت منابع داخلی وزارتخانه تامین شده است، گفت: به زودی متقاضیان می‌‌توانند از این تسهیلات با سود هشت درصد استفاده کنند.

محمدی راه اندازی و تاسیس کتابفروشی‌ها «بازسازی یا گسترش کتابفروشی‌ها و مراکز توزیع»، «توزیع و دسترسی به کتاب» را از عناوین ارائه تسهیلات عنوان تاکید کرد و گفت: این طرح با اولویت تقویت کتابفروشی‌ها انجام می‌‌شود.
 
شایان ذکر است؛ پرداخت وام در سه مرحله به متقاضیان ارایه خواهد شد و بازپرداخت تسهیلات نیز در حداکثر ۴۸ ماه انجام خواهد گرفت.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار