کد خبر: ۵۳۲۴۲۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲ 02 December 2017
به گزارش «تابناک یزد»رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد گفت:در سال 95 بیش از 200 نوع کالا به ارزش وزنی حدود 2 میلیون تن و ارزش دلاری بیش از 470میلیون دلار  از استان یزد به به بیش از 200 کشور دنیا صادرشد .    
علمدار یزدی افزود: این عدد در شش ماهه سال 96 از لحاظ ارزشی 13 درصد رشد و از لحاظ وزنی 15 درصد رشد داشته است.  
وی  ارزش صادرات در سال 95،گستره بازارهای هدف،ثبت برند در کشور، گواهینامه استاندارد بین المللی مدیریتی، حضور در نمایشگاههای بین المللی و بسته بندی محصول صادراتی را از شاخص های ارزیابی صادرکنددگان نمونه استانی برشمرد.  
علمدار یزدی کاشی و سرامیک، شیشه ساختمانی، نایلون، میلگرد، سیم و کابل و شمش فولادی بیشترین کالاهای صنعتی و پسته بیشترین محصول کشاورزی صادر شده از استان یزد  به خارج اعلام کرد .  
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در این مراسم با اشاره به جایگاه خوب استان یزد از لحاظ صادرات در کشور گفت: امیدواریم با عزم جدی بخش خصوصی و بخش دولتی شاهد افزایش روز افزون صادرات کالاهای غیر نفتی باشیم.    
صالحی نیا  تولید رقابت پذیر، ایجاد زیرساخت های مناسب برای صادرات ، استفاده از ظرفیت دیپلماسی کشور و تامین روابط مناسب مالی و پولی با کشورها را از سیاست های وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت برای توسعه صادرات برشمرد.    
در مراسم گرامیداشت روز ملی صادرات از 21 صادرکننده نمونه استان قدردانی شد. بالا بودن تعرفه کالاهای صادراتی، نرخ بهره بانکی و نبود زیرساخت های مناسب  مشکلات عمده صادرکنندگان استان به شمار می رود.   
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار