رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم مطرح کرد
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم گفت: با وجود ساخت تعداد زیادی واحد مسکن مهر در استان، تعداد مستاجرین در استان قم افزایش پیدا کرد.
کد خبر: ۵۳۲۸۸۰
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۶ 03 December 2017
به گزارش تابناک قم، سید حسن رضوی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان قم که در سالن جلسات امام جواد(ع) در ساختمان استانداری برگزار شد، با اشاره به گسترش آپارتمان نشینی در شهر قم اظهار کرد: این شهر به یک شهر عمودی تبدیل شده است و رتبه قم در زمینه آپارتمان نشینی در کشور رتبه چهارم کشور است، باید نتایج سرشماری سال 1395 به صورت کامل مورد بررسی قرار بگیرد و این نتایج تحلیل شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم ادامه داد: با وجود ساخت تعداد زیادی واحد مسکن مهر در استان قم، تعداد مستاجرین در استان افزایش پیدا کرد، باید برای احداث مدارس جدید در شهر قم تعدادی از زمین‌ها تغییر کاربری پیدا کنند.

محمد رضا طلایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم در ادامه این جلسه افزود: در سال 1365، جمعیت روستایی استان 73 هزار نفر بود، این رقم در سال 1395 به 62 هزار نفر رسید، دلیل کاهش جمعیت روستایی استان تبدیل تعدادی از روستاهای بزرگ قم به شهر بود و جمعیت روستایی استان نسبت به کشور کاهش زیادی نداشت.

حجت‌الاسلام و المسلمین عسکر دیرباز رئیس دانشگاه قم در این جلسه با اشاره به نتایج سرشماری سال 1395 استان قم اظهار کرد: دانشکده اقتصاد دانشگاه قم آمادگی تحلیل نتایج این سرشماری را با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان دارد.

مصطفی کاویانی در ادامه جلسه گفت: طی یک سال اخیر سه هزار و 200 نفر بر تعداد افراد بیمه شده توسط سازمان تامین اجتماعی در استان اضافه شده است، براساس آمار دستگاه‌های مختلف 11 هزار شغل ایجاد شده است، البته باید این آمار راستی آزمایی شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم در پایان خاطرنشان کرد: گردشگری، صنایع دستی، احیا و مرمت آثار تاریخی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، صنعت فرش، سوهان و سوغات، صنایع تبدیلی، صنعت پوشاک و منسوجات، صنعت ساختمان و خدمات حمل و نقل عمومی جزو اولویت‌های استان در زمینه اشتغال هستند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار