مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل از انجام و اتمام مطالعات جامع آب های معدنی گرم و سرد استان اردبیل خبر داد.
کد خبر: ۵۳۵۳۹
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۵ 27 June 2015

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایرا (ایسنا) منطقه اردبیل، داود نجفیان در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان اردبیل با بیان اینکه در سطح استان اردبیل 50 سد به بهره برداری رسیده است، گفت: هفت سد در حال اجرا و 17 سد در دست مطالعه نیز در سطح استان اردبیل وجود دارد.

وی با اشاره به برنامه ریزی طرح های مهار آب های سطحی استان اردبیل، افزود: هم اکنون سد عمارت با 28 درصد، سد احمدبیگلو با 46 درصد، سد تازه کند با 9 درصد، سد عنبران با 9 درصد، سدهای حوزه بالهارود با 7 درصد، سد بفراجرد با 75 درصد و سد گیوی با 92 درصد پیشرفت فیزیکی می باشند که برای اتمام این سدها 806 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

نجفیان با اشاره به طرح های مطالعاتی مهار و تامین آب کشاورزی در طول برنامه، تصریح کرد: برای اتمام مطالعات سدهای اندبیل، نیاخرم، و هشجین و مجره در شهرستان خلخال یک میلیارد و 600 میلیون تومان برای اجرای آنها 81 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل با بیان اینکه برای اتمام مطالعات سدهای سنگ آباد، زرج آباد و زاویه کرد در شهرستان کوثر، 1.5 میلیارد تومان و برای اجرای آنها 64 میلیارد تومان اعتبار نیاز است، خاطرنشان کرد: برای اتمام مطالعات سدهای نیارق و عنبران در شهرستان نمین یک میلیارد تومان و برای اجرای آنها 45 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

وی اعتبار مورد نیاز برای اتمام مطالعات سدهای اوریق و نشته رود در شهرستان اردبیل را یک میلیارد تومان و اعتبار مورد نیاز برای اجرای آنها را 80میلیارد تومان دانست و ادامه داد: برای اتمام مطالعات سد اهل ایمان در شهرستان مشگین شهر 800 میلیون تومان و برای اجرای آن 55 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

نجفیان با بیان اینکه برای اتمام مطالعات سد دیکداش در شهرستان پارس آباد، 800 میلیون تومان و برای اجرای آن 70 میلیارد تومان اعتبار نیاز است، اضافه کرد: برای اتمام مطالعات سد بیله سوار در شهرستان بیله سوار نیز یک میلیارد تومان و برای اجرای آن 50 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل با اشاره به برنامه های اجرای طرح های آبرسانی استان اردبیل، گفت: شهرستان مشگین شهر با حجم تصفیه سالانه 7 میلیون مترمکعب، شهرستان خلخال با حجم تصفیه سالانه 9 میلیون مترمکعب، شهرستان اردبیل با حجم تصفیه سالانه 37 میلیون مترمکعب، شهرستان نمین با حجم تصفیه سالانه 4 میلیون مترمکعب، تازه کند با حجم تصفیه سالانه 3 میلیون مترمکعب و گیوی با حجم تصفیه سالانه 5 میلیون مترمکعب می باشند که برای اجرای آنها 355 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

وی از بهسازی آب های معدنی در دست بهره برداری و تهیه شناسنامه علمی بیولوژیکی و فارماکولوژیکی آب های معدنی استان خبر داد و افزود: مطالعه ایجاد مرکز تحقیقات منطقه ای یا بین المللی ژئوترمال و آب های معدنی نیز در حال انجام است.

نجفیان تصریح کرد: انتقال آب از رودخانه قزل اوزن با ظرفیت 1.6 مترمکعب با حجم 50 میلیون مترمکعب با 101 کیلومتر طول خط انتقال که 400 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز جهت اجرای طرح به روشBOTاست.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل خاطرنشان کرد: انتقال آب از چشمه گورگور به اردبیل و سرعین با ظرفیت 50 مترمکعب با حجم 2.5 میلیون مترمکعب با 35 کیلومتر طول خط انتقال که 30 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز جهت اجرای طرح به روش عمومی و صندوق توسعه ملی در حال مطالعه و اجرا است.

وی ادامه داد: انتقال آب از سد احمدبیگلو به تصفیه خانه مشگین شهر با ظرفیت 210 مترمکعب با حجم 6.5 میلیون مترمکعب با 16 کیلومتر طول خط انتقال که 20 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز جهت اجرای طرح به روش عمومی و صندوق توسعه ملی در حال مطالعه و اجرا است.

نجفیان اضافه کرد: تفکیک آب شرب از آب کشاورزی با ظرفیت 2 مترمکعب با حجم 5 میلیون مترمکعب با 200 کیلومتر طول خط انتقال که 100 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز جهت اجرای طرح به روشBOTدر حال مطالعه است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار