رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از آغاز توزیع قرص آهن و ویتامین D در مدارس استان خبر داد.
کد خبر: ۵۳۶۲۴۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۶ 10 December 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا، شیرزاد احسان‌خواه ، با اشاره به آغاز توزیع قرص ویتامین D بین دانش آموزان استان، اظهار کرد: دانش‌آموزان دختر و پسر متوسطه اول و دوم استان در طول سال تحصیلی 9 قرص ویتامین D و هر ماه یک قرص دریافت خواهند کرد.

احسان‌خواه با بیان اینکه حدود 130 هزار دانش آموز دختر و پسر مقاطع متوسطه اول و دوم در استان مشغول به تحصیل هستند، گفت: تمامی این دانش آموزان قرص ویتامین D دریافت خواهند کرد.

وی گفت: دانش آموزان دختر متوسطه اول و دوم مدارس شهری و روستایی علاوه بر دریافت قرص ویتامین D قرص آهن نیز دریافت می‌کنند.

رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به توزیع 16 قرص آهن بین دانش آموزان دختر اضافه کرد: در این طرح هر دانش آموز باید هر هفته یک 
قرص آهن دریافت کند.

وی هدف از توزیع قرص آهن و ویتامین D بین دانش آموزان را جلوگیری از کمبود آهن و ویتامین D  در دانش‌آموزان عنوان کرد و افزود: کمبود و فقر آهن  برای دانش‌آموزان مشکلات یادگیری بوجود آورده و روی یادگیری آنها تاثیر سوء دارد، ضمن اینکه در کم‌حوصلگی و پرخاشگری دانش آموزان نیز بی تاثیر نیست.

احسان خواه افزود: کمبود ویتامین D نیز مشکل پوکی استخوان را در آینده برای افراد در پی داشته که رواج آپارتمان نشینی و کمتر قرار گرفتن افراد در معرض نور مستقیم خورشید احتمال کمبود این ویتامین را در افراد بیشتر کرده است.


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار