رئیس کل دادگستری قزوین:
رئیس کل دادگستری استان گفت: دستگاه قضا در استان قزوین همواره استقلال خود از جریانات سیاسی را حفظ کرده و یکی از رسالت‌های ما برخورد قاطع با متجاوزان به بیت‌المال بوده است.
کد خبر: ۵۴۰۲۰۸
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲ 18 December 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک از قزوین، به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، حجت‌الاسلام قدرتی رئیس کل دادگستری استان قزوین در سفر به تاکستان ضمن دیدار با آیت‌الله اسلامی، امام جمعه تاکستان و ادای احترام به مقام شامخ شهدا در این شهرستان، دو دفتر خدمات الکترونیک قضایی را در این شهرستان افتتاح و از دادگستری، دادسرا و شورای حل اختلاف تاکستان بازدید کرد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین در این دیدار اظهار داشت: دستگاه قضا در استان قزوین همواره استقلال خود از جریانات سیاسی را حفظ کرده و یکی از رسالت های ما برخورد قاطع با متجاوزان به بیت المال بوده است.

قدرتی تصریح کرد: در زمینه تعرض به بیت المال هیچ گذشتی متوجه محکومان نیست و قاطعانه با کسانی که در حقوق مردم و بیت‌المال دست‌اندازی می‌کنند، برخورد می‌کنیم.

وی تأکید کرد: موضوع پیشگیری از جرایم باید با کمک دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی جدی گرفته شود زیرا کاهش جرم و جمعیت کیفری، کم شدن زمان اطاله دادرسی و ورودی پرونده‌ها با اجرای جدی سیاست‌های پیشگیری از جرم محقق می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان قزوین اضافه کرد: همه می‌خواهیم جامعه‌ای با کمترین جرم و آسیب اجتماعی، ظلم، گناه، طلاق، زندانی و اختلاف داشته باشیم که چنین رویکردی خواست فطری هر انسانی است.

قدرتی افزود: نباید با انتقادهای غیرمنصفانه مردم را نسبت به دستگاه قضایی بی‌اعتماد کرد، چراکه مردم دستگاه قضایی را مهم‌ترین عامل اجرای عدالت می‌دانند.

آیت‌الله علی اسلامی امام جمعه تاکستان و نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری هم با بیان جایگاه والای قضاوت گفت: مسؤولان قضایی باید به اهمیت جایگاه خود واقع باشند و در این سمت نهایت تلاش خود را جهت رفع مشکلات مردم و مظلومان به کار گیرند.

وی یادآور شد: استقلال دستگاه قضایی استان در چند سال اخیر بسیار مطلوب بوده که ناشی از خدمات مرحوم کریمی راد وزیر فقید دادگستری است و امروز هم نباید گذاشت این استقلال از جریانات سیاسی لطمه ببیند.

امام جمعه تاکستان از مسؤولان قضایی استان خواست زمینه رسیدگی سریع به پرونده‌های دادگستری را  فراهم کند.

امیرجعفر تقی‌پور رئیس دادگستری شهرستان تاکستان هم  اقدامات پیشگیرانه در وقوع جرم را  ضروری دانست و اظهار داشت: پیشگیری از وقوع جرایم مختلف تنها با مشارکت سایر دستگاه‌های اجرایی و مسؤولان فرهنگی حاصل می‌شود.

وی افزود: زوج‌هایی که در نتیجه اختلاف خانوادگی برای طلاق به دادگاه مراجعه می‌کنند، خیلی سخت حاضر به سازش و زندگی مشترک می‌شوند و باید قبل از ازدواج مشاوره‌هایی برای آن‌ها در نظر گرفته شود.

رئیس دادگستری شهرستان تاکستان با ارائه گزارشی از عملکرد دستگاه قضایی این شهرستان در هشت ماهه امسال اضافه کرد: پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی شهرستان در سال جاری 23 هزار و 679 فقره بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته تعداد 102 فقره کاهش داشته است.

تقی‌پور عنوان کرد: افزایش پنج درصدی خروجی پرونده‌ها در سال جاری و ابلاغ الکترونیکی تمام پرونده‌ها از جمله دستاوردهای فعالیت دادگستری شهرستان تاکستان در سال جاری است.

این مسؤول گفت: با افزایش استفاده از فضای مجازی، پرونده هایی با موضوع توهین و افترا هم در محاکم دادسرا با افزایش قابل توجهی روبه‌رو بوده است.

رئیس دادگستری شهرستان تاکستان ادامه داد: پرونده‌های ورودی به دادسراهای این شهرستان هم با افزایش 25 درصدی روبه‌رو بوده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار