مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایلام گفت: 15 مدرسه تخریبی در مناطق زلزله زده شهرستان آبدانان و بخش موسیان از توابع شهرستان دهلران نیاز به نوسازی کامل دارند.
کد خبر: ۵۴۰۲۴
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۹ 28 June 2015
سعید هژبری با اعلام این خبرگفت: این مدارس بالای 40 سال قدمت داشته و به علت داشتن بافت فرسوده، غیر استاندارد بوده و باید تخریب و سپس نوسازی شوند.

وی افزود: این مدارس در زلزله پارسال منطقه مورموری آسیب جزیی دیدند ولی با توجه به داشتن بافت فرسوده در صورت وقوع زمین لرزه دوباره، آسیب بیشتری خواهند دید.

هژبری تاکید کرد: از این تعداد مدرسه، عملیات تخریب و نوسازی شش فضا هم اکنون آغاز شده که تعدادی از آنها با مشارکت افراد خیر و نیکوکار نوسازی می شوند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایلام با اشاره به 9 فضای باقی مانده پیش بینی کرد این مدارس در سال های آینده طبق برنامه ریزی لازم تخریب و نوسازی شوند.

وی با اشاره به اختصاص 37 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارهای فصل بحران برای بازسازی مدارس مناطق زلزله زده این استان گفت: 50 درصد این مبلغ تخصیص که عملیات احداث و مقاوم سازی 9 فضا با آن انجام خواهد گرفت.

زلزله 6.1 ریشتری مردادماه پارسال در مورموری آبدانان اگر چه تلفات جانی نداشت ولی خسارت های زیادی به زیرساخت های شهرستان های آبدانان، دهلران و دره شهر وارد کرد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار